Standaard Venstergrote

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathan86

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Berichten
26
Ik heb het volgende probleem

Ooit heb ik voor een gebruiker een sneltoets gebruikt (alles maximaliseren)
Hiermee activeerde alle schermen die op dat moment openstonden tegelijk.

Probleem is echter dat als je 20 schermen open hebt staan deze met zijn 20en tegelijk allemaal maximaliseren en dus allemaal exact 1/20 deel van mijn scherm innemen.

Nu heb ik dit in de meeste gevallen weten te corrigeren door gewoon het venster groter te slepen bij openen. Maar binnen sommige applicaties blijft dit aanhouden.

Bijvoorbeeld

Als ik in outlook iemand anders zijn postvak open opent dit in een schermpje van 3 bij 3cm ik kan dit venster groter maken als ik wil maar als ik het dan sluit en opnieuw open heb ik weer hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het ergens in het profiel van de gebruiker zou moeten zitten dus had de NTUSER bestanden al teruggezet naar een backup van een paar maanden terug dit was echter tevergeefs.

Is er ergens een instelling waarmee ik de standaard schermgrote kan instellen of waarmee ik dit ongedaan kan maken?
 
Er is een methode om die standaard venstergrootte te wijzigen, maar het kan per applicatie iets schelen.
Sleep met de muis de vensterranden naar de randen van het beeldscherm, maar druk daarbij de toets Ctrl of Shift in (daar kan het verschil in zitten). Hou de Ctrl-of Shift-toets ingedrukt en sluit het venster d.m.v. het rode afsluiticoontje rechtsboven. Ik herstart dan de PC altijd, of dat echt nodig is, weet ik niet, maar de bevestiging in het register is naar mijn idee dan "definitiever".
 
Hmmz

Heb het geprobeerd

Gebeurt echter niets.

Probleem is ook dat ik deze computer niet even opnieuw kan opstarten omdat dit een terminal server is.

Kan ik deze instellingen terug vinden in het gebruikers profiel of ergens in het register?

Voor de meeste applicaties zoals kladblok e.d. kon ik het wel gewoon aanpassen maar outlook blijft een probleem

Het lijkt ook alleen van toepassing te zijn op de vensters die op het moment dat het fout ging openstonden.

Bijvoorbeeld :

Nieuw mailtje in outlook heeft gewoon de juiste afmeting
Maar het openen van andermans map in outlook is een heel klein schermpje.
 
B.t.w.

In windows server 2000 zijn de afsluiticoontjes gewoon grijs
pas vanaf XP worden ze rood
 
Mmm...worden de instellingen van MS Outlook nu inmiddels beheerd op de server?
Of heeft de systeembeheerder de rechten in de periferie ten aanzien van MS Outlook beperkt?

NB: WS2000 ken ik niet, vandaar...:eek:
 
Laatst bewerkt:
Outlook draait bij ons op Exchange 2003 dus ik neem aan dat deze daar dan ook de instellingen van oppikt

Jammer alleen dat windows met een simpele sneltoets die instelling vernaggeld
 
Hmmz gooi het volledige profiel wel een keer weg ben ik er ook vanaf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan