standaard videokaart instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffethomas

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
hallo

ik heb een laptop met 2 videokaarten een intel(R) HD graphics 3000 en een nvidia GT540M 2GB.
allen speelt mijn laptop alles af met de intel processor maar volgens mij is die van nvidia veel krachtiger.
hoe kan ik instellen dat mijn laptop alles automatisch afspeelt met de nvidia processor??

mijn computer specs:

Moederbord : ASUSTeK Computer Inc. K53SV
Chipset : Intel HM65
Processor : Intel Core i7 2630QM @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 8192MB (2 x 4096 DDR3-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) HD Graphics 3000
Harde Schijf : Seagate ST9500325AS (500GB)
CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device
CD-Rom Station : MAT****A DVD-RAM UJ8A0ASW
Monitor Type : Acer Acer G245HQ - 23 inches
Monitor Type : LG Display - 15 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications AR9285 Wireless Network Adapter (PCIe)
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.8 AAN 7.9

alvast bedankt :thumb:

Ik zou dan eerst je drivers updaten. Als het goed is neemt de 540 de taak automatisch over als de gevraagde taak te zwaar is voor de interne gpu. Normaal heb je hier ook wel opties voor in je power settings, maar als het goed is hoef je niets speciaals te doen om dit te laten werken.

Over het algemeen wordt dit soort zaken in de BIOS geregeld.
U kunt het beste even de handleiding erbij pakken om te zien hoe u in de BIOS komt en welke rubriek dat precies is om de interne video uit te zetten.

Ipp zou de dedicated grafische kaart bij 3D games het over moeten nemen, mocht het niet zo zijn lees ik op diverse fora dat je bij de instellingen van de grafische kaart dat in kunt stellen mits je de juiste driver van nVidia zelf hebt.

Het uitschakelen in de bios van de Intel zal er denkelijk niet zijn, zou je geen beeld hebben.

Laatst bewerkt:
ik heb de drivers geupdate maar hij start nogsteeds alles op met de intel processor en hoe ik in de bios kom kan ik niet vinden want ik kan de handleiding niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan