• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

guestgast

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2015
goedendag,

Ik wil dat er in een cel als standaard teken een - staat. Dus wanneer je excel opent dan staat er in die cel een - ipv dat de cel leeg is.

Weet iemand hoe dat moet?

Alvast bedankt!

Dan sla je dat betreffende bestand toch op met dat minteken in die cel???
Als het voor elk nieuw document moet gelden, zal je een nieuwe template moeten aanmaken. Maar persoonlijk zie ik niet het nut daarvan in. Zodra als je iets in die cel gaat intikken, is dat minteken weer verdwenen...

Laatst bewerkt:
Misschien is het handig dat je eerst even reageert op de reacties in jouw andere draadjes. Wat is het hogere doel van deze vraag eigenlijk? Iets van 17 miljard cellen vullen met een "-" :shocked:

qua opmaak vind ik het er mooier en professioneller als er een - staat

bovendien zijn mijn ''andere draadjes'' al opgelost op een andere manier:thumb:

Het kan natuurlijk wel

Code:
Sub VenA
   For each sh in sheets
     For each cl in sh.cells
       if cl.value = "" then cl.value = "-"
     next cl
  next sh
End sub

Deze 'even' laten laten lopen en dan heb je waarschijnlijk tijd genoeg om de gevonden oplossingen op jouw andere draadjes te plaatsen. Dan hebben anderen met mogelijk dezelfde vra(a)g(en) er ook wat aan.

Nb. De code heb ik nog niet getest:cool:

@harry
klopt omdat er wellicht nog een antwoord komt waardoor ik het op een betere/makkelijkere manier kan doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste guestgast,

Allereerst welkom op het forum!
Als uw vraag beantwoord is dan is het gemakkelijk als u de vraag op opgelost zet.
Hoe u dat doet ziet u op de foto hieronder:
[smallimg]http://i.imgur.com/7RGoHym.png[/smallimg]

Bijlagen

• 7RGoHym.png
    7RGoHym.png
    11 KB · Weergaven: 19
Ja dat snap ik, maar ik heb het niet opgelost op de manier hoe ik het wou, ik heb het op een andere manier moeten doen. Evengoed bedankt!

@VenA, kon het niet laten om deze te gebruiken. (en gelijk ook te escapen :P wat te verwachten was) Als je em nu nog aanpast zodat die ook elke keer alles gaat afdrukken. Dan kan dat ook nog een paar extra bomen kosten.

Maar hij doet precies wat guestgast vraagt.
Ik verwacht alleen dat hij iets anders in gedachten had. Ben benieuwd naar de vervolgvraag.

Laatst bewerkt:
guestgast, Zou je nu héél precies willen aangeven op welke plek in je sheet je de mintekens wilt zien? Als je ECHT een sheet vól met mintekens wilt hebben omdat het zo "professioneel" staat, moet ik je dat afraden. Elke "aangeraakte" cel neemt een stukje geheugen in beslag. Als je dus op voorhand al al je cellen van een sheet gaat "bevuilen", zal je al een leeg document van enkele MB's hebben. Da's zonde!!!

ik heb het op een andere manier moeten doen.
Dan graag vermelden dat het niet de oplossing is die je zoekt zodat er verder gekeken kan worden.
Als je zelf een oplossing hebt gevonden ook prima, maar vermeld dan hoe je het gedaan hebt zodat anderen er ook wat aan hebben.

Een vraag open laten en een nieuwe vraag stellen is niet erg populair onder de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan