standaardprinter instellen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

basje100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
4
Ik heb 2 printers aan m'n PC (een HP Laserjet 6P en een HP deskjet 5600. Nu wil ik graag de Laserjet als standaardprinter hebben. Heel regelmatig wordt echter de deskjet weer als standaardprinter ingeschakeld. Ik moet nu dus elke keer als ik ga printen eerst de printer kiezen. Wie heeft een idee hoe dit probleem te verhelpen is. Ik gebruik al ruim 2 jaar Windows XP Home en heb dit probleem niet eerder gehad. Alvast mijn dank voor een goede tip.


:)
 
Het kan zijn als je meerdere gebruikers met een account op de pc hebt , zorg dan dat op alle accounts de laserjet als standaard wordt ingesteld.

Als een van deze accounts deze niet heeft kan de standaard printer wisselen.


groetjes speedtouch
 
Helaas...

Speedtouch, bedankt.

Maar dat is het niet. Ik heb alleen nog een Gast account staan (trouwens die stond uitgeschakeld).

:(
 
Is het dan toevallig zo dat hij de laatst gebruikte printer vasthoud.

Zelf heb ik alle printers en fax apparaten verwijderd, alleen de hoofd-printer staat standaard.

groetjes speedtouch
 
Speedtouch, leuk dat je zo snel reageert.

Maar het is niet de laatst gebruikte printer want zelfs als ik eerst naar Configuratiescherm/printers ga en de laserjet weer als standaard instel is de kans groot dat als ik 1 minuut iets ga printen vanuit Word bv dat hij toch weer de Deskjet printer pakt.

Groet, Basje
 
Heb beide printers en ook nog een faxdriver verwijderd. Alles weer opnieuw geinstalleerd en nu is het het probleem over.:)

Bedankt voor het meedenken.

Groet, Basje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan