Standaardprinter instellen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwijnenkop

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hoi,

Ik heb nu al verschillende printers geprobeerd te installeren op mijn Windows Vista laptop, maar het lukt me bij geen van allen om deze printer als standaardprinter in te stellen. Ook wanneer ik een nieuwe printer toevoeg via het configuratiescherm krijg ik de melding dat het installeren wel is gelukt, maar het niet is gelukt om de printer als standaardprinter in te stellen.

Dit resulteert in het niet werken van de CTRL + P knop. Ook .pdf bestanden kunnen niet worden afgedrukt, omdat Adobe Reader meldt dat ik geen printer heb ingesteld. Op mijn Windows 7 heb ik hier overigens geen problemen mee, daar kan ik wel alles als standaardprinter instellen.

Het rare is ook dat het afdrukken wel lukt wanneer ik op het werk (of ergens anders) een netwerkprinter gebruik.

Iemand die misschien een oplossing heeft voor de vervelende probleem?

Alvast bedankt,

Marc

Je kan in het zoekveld van vista "Printers" intypen en het zoekresultaat zou dan moeten zijn "Printers en apparaten" O.I.D.

klik daar met de rechtermuisknop op je printer die je als standaard printer wil en kies voor "zet als standaard printer"

Je kan in het zoekveld van vista "Printers" intypen en het zoekresultaat zou dan moeten zijn "Printers en apparaten" O.I.D.

klik daar met de rechtermuisknop op je printer die je als standaard printer wil en kies voor "zet als standaard printer"

Bedankt voor je reactie, maar ik zei dat ik al geprobeerd had om een printer als standaardprinter in te stellen en dan kun je van mij ook verwachten dat ik ook echt ALLES geprobeerd heb om het via de 'normale' manier te doen. Je reactie is dus helaas geen oplossing voor mijn probleem.

Omdat je het over een netwerkprinter had denk ik dan je een aantal registersleutels mist :)

probeer dit eens: http://support.microsoft.com/kb/307016/nl

je kan het ook met je register doen :)

ga naar: HKEY_ CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows

en voeg daar de volgende sleutel toe:
Device:REG_SZ:<printer description string>

en printer description string moet dan de waarde zijn die de printermanager geeft als je gaat printen.

bij mijn canon netwerkprinter is het :
\\SERVER\Cannonmx410,winspool,Ne02

en bij mijn standaard printer is het:
MX410,winspool,LPT2:

Laatst bewerkt:
Omdat je het over een netwerkprinter had denk ik dan je een aantal registersleutels mist :)

probeer dit eens: http://support.microsoft.com/kb/307016/nl

je kan het ook met je register doen :)

ga naar: HKEY_ CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows

en voeg daar de volgende sleutel toe:
Device:REG_SZ:<printer description string>

en printer description string moet dan de waarde zijn die de printermanager geeft als je gaat printen.

bij mijn canon netwerkprinter is het :
\\SERVER\Cannonmx410,winspool,Ne02

en bij mijn standaard printer is het:
MX410,winspool,LPT2:

Dankjewel. Het lag inderdaad aan de sleutel. Door de beveiliging van de sleutel kon niemand (blijkbaar dus ook het systeem) de sleutel niet bewerken.

Voor diegene met hetzelfde probleem:

Rechtsklik op de sleutel -> Machtigingen -> Volledig beheer toestaan.

Dan kun je hem eenvoudig bewerken, of gewoon via het configuratiescherm de standaardprinter weer instellen.

Geen dank :)

Mooi dat je ook de oplossing die van toepassing was even er bij zet. helpt altijd de andere weer :)

printze!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan