Standby en slaapstand zijn weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
(systeem is XP Pro - SP3)

Op dit systeem zijn de slaapstand en standby verdwenen.
In energiebeheer staan die opties domweg niet en bij het uitschakelen is het standby vakje grijs, dus niet aanklikbaar, shift (voor slaapstand) werkt dus ook niet.
Powercfg /list geeft aan dat alle energiebeheerschema's normaal aanwezig zijn.

Iemand enig idee?

Heb je ook in het bios gekeken of daar alles nog goed staat (ook al zou het vreemd zijn dat de instellingen spontaan gewijzigd zouden zijn...)?

Heb je ook in het bios gekeken of daar alles nog goed staat (ook al zou het vreemd zijn dat de instellingen spontaan gewijzigd zouden zijn...)?

Ja dat had ik al gedaan: Suspend mode staat op auto; ACPI 2.0 support is enabled.

Ter zijde, ik kan niet terug naar een herstelpunt omdat het systeem net ontluist is (malware: SAV) en daarbij heb ik uiteraard de herstelpunten weggegooid. Overigens zegt de eigenaar dat standby en slaapstand al maanden geleden zijn verdwenen; hij heeft geen idee waardoor.

Helaas, geen van die situaties is van toepassing. Het systeem werkt verder heel goed en er zijn geen bijzondere kaarten of screensavers (helemaal geen). Bovendien heeft dezelfde configuratie het eerst wel gedaan (ik heb destijds de installatie gedaan en toen werkte het zeker!)
Ik heb geen zin om voor zo iets onbenulligs een nieuwe installatie te gaan doen.

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik met DriverMax zoveel mogelijk drivers ge-update inclusief de video driver, maar het helpt niets.
In Energiebeheer blijft de relevante tab weg ....
Mijn gevoel is dat er ergens in de registry iets mis is, maar......

Inmiddels heb ik nog iets geks ontdekt: je kan dit systeem niet gewoon uitzetten, er komt altijd een herstart ...
(heeft niets met hardware te maken, want het systeem is dual-boot (met Vista) en de andere partitie stopt wel normaal.)

Laatst bewerkt:

Nee, dit is het niet: Roxio is niet geïnstalleerd en er komt nooit een blauw scherm.
We hebben de herstart-optie uitgezet en nu stopt XP wel, maar de hardware wordt niet uitgezet terwijl dat bij Vista (de andere partitie) wel normaal gebeurd. Het lijkt dus of er een fout wordt geconstateerd maar er komt geen BSOD en geen minidump.

Bij de site die je noemt kan ik niets nieuws vinden bij het zoeken naar hibernate standby restart at shutdown en combinaties. Erg veel is trouwens 98 en ME.

Je zou sfc /scannow kunnen doen met de Windows-cd in de lade.

dar goede idee had ik ook en is al eerder uitgevoerd zonder resultaat.

Ik stop hiermee: Het systeem gaat terug naar de eigenaar en hij moet er maar mee leven. We (dat geldt ook voor jou) hebben al veel te veel tijd hieraan besteed.
Jammer, maar zo is het.

Hartelijk dank voor je meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan