Standby probleem (Geheugen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvs

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
230
Beste Helpmij'ers,

Sinds enkele weken heb ik een extra geheugenmodule in mijn laptop ingebouwd van 1024MB aangezien ik veel met VMware doe kon ik dit extra geheugen wel gebruiken. Totaal heb ik dus nu 2048MB erin zetten. Echter merk ik (volgens mij) dat sinds de geheugen upgrade de standby stand het niet meer goed doet. Mijn Windows installatie was toen al erg 'brak' en daar heb ik de schuld dan ook maar even aan gegeven.

Nu heb ik net mijn laptop weer helemaal opnieuw geinstalleerd met een volledige format en wat blijkt nu? Weer hetzelfde verhaal. Standby werkt nog niet goed!

Systeem gaat wel in standby maar komt er met geen mogelijkheid meer uit, is ook niet een kwestie van lang wachten want naar een uur staat hij nogsteeds ophetzelfde zwarte scherm. Je ziet wel aan de lampjes dat er eerst wat schijfactiviteit is op het moment dat je hem uit standby wil halen, maar nadat hij daarbij is uitgerateld houd het ook echt op.

Virtueel geheugen heb ik laten beheren door Windows, maar ook bij het handmatig instellen op 2048 of 4096 enz. maakt het geen verschil.

Hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen?
 
Drivers heb ik allemaal opnieuw gedownload van de HP Site (Het gaat trouwens om een NX8220)... Bios checken? Uhmm... is dat een instelling ergens of bedoel je evt. een bios flash?
 
Update: Inmiddels de bios 'gecheckt'. Is al de nieuwste versie.
Alles is dus echt volledig up-to-date...
 
test effe je geheugen met memtest86
(heb je geen memtest86 dan doe dit effe)
download memtest vanaf memtest brandt het op een cd`tje als (wel branden als image het is een ISO anders dut hij het niet) doe de cd erin reboot je laptop en laat hem starten van de cd. en memtest wordt automatich gestart.
krijg je errors dat is je geheugen of processor of mobo defect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan