Standby verstoort wireless lan verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Hallo,

Ik heb in mijn laptop (Acer Travelmate 230) een wireless netwerk adapter van Linksys (WPC54G). Die doet het goed maar als de laptop uit de standby komt is de draadloze verbinding niet beschikbaar. Die krijg ik alleen weer aan de praat als ik de laptop opnieuw opstart. Niet echt handig dus. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik draai XP home SP1, alle updates geïnstalleerd. De driver voor het netwerkkaartje is de nieuwste.

Alvast bedankt voor enige reactie
 
Ga naar apparaat beheer en vraag de eigenschappen op van het apparaat. Daar staat ook ergens dat na standby het apparaat uitgeschakelt wordt!
 
Nee, staat er niet bij. Waarschijnlijk bedoel de optie "Dit apparaat mag de computer uit standby halen" die bij veel netwerkkaarten staat. Maar dat bedoel ik niet. Als de laptop uit standby komt doet de kaart het niet meer. (Dus eigenlijk precies andersom)

In elk geval bedant voor je reactie
 
Nee, zo'n insteekkaartje
 
als dit gebeurt open dan eens het scherm netwerkverbindingen en druk op F5(vernieuwen).
Nu wel verbinding?

Ik heb namelijk ook dit probleem gehad.
Na weken klungelen met de fantastische service van Microsoft en de leverancier van het kaartje :) kwam MS er achter dat het in de volgorde van drivers laden was vanuit de stand-by en slaapstand...

Moest leren leven door steeds F5 te drukken, maar na een schone XP installatie heb ik hier geen last meer van.
Ach ja... soms is het ook zooooo eenvoudig...:confused:
 
F5 lukt niet maar ik heb wel wat anders gevonden: het configuratieprogramma dat bij de wlankaart hoort opnieuw opstarten en voila: er is weer een verbinding. Inderdaad: soms is het zooo eenvoudig.
Bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan