standby werkt niet meer na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Heb een Gigabyte GA-M56S-S3 moederbord en heb daar vandaag een nieuwe processor in gezet. De AMD Phenom II X2 550 Black Edition.

Met de laatste bios update wordt deze als zodanig herkend en werkt prima tot het systeem in standby gaat. Als ik de pc daar uit haal dan start de pc opnieuw op ipv gewoon verder te gaan waar ik was gebleven.
Als ik de bios terug zet naar de vorige versie dan wordt de cpu omschreven als model unknown maar werkt de standby wel weer gewoon.

Als de CPU als model unknown wordt weergegeven heeft dat dan invloed op de prestaties van de cpu?
Als de laatste bios er voor zorgt dat deze cpu ondersteund wordt waarom werkt de standby dan niet meer?

Laatst bewerkt:
Welke BIOS heb je er nu op zitten en welke had je er op zitten?

Gigabyte (http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=2607#anchor_os):

Met de laatste F6C 2009/08/10 Update CPU ID(AGESA 3.5.3.0 for PhenomII /AthlonII AM3 CPU) wordt de CPU herkend maar werkt standby S3 niet meer. S4 nog geprobeerd, zal ik vanmiddag even doen als ik thuis ben.

Met de enalaatste F5 2009/01/22 Update CUP ID (AGESA 3.3.2.0) wordt de CPU niet herkend (CPU model unknown) maar werkt standby wel weer gewoon.

Nu herinner ik me dat ik dit al eens eerder had met mijn "oude" Athlon X2 waarbij na de laatste biosupdate ook het standby verhaal niet meer werkte. Lijkt me dus niet CPU gerelateerd maar gewoon een fout in de bios update.

Heb ook al een mail gestuurd naar Gigabyte dus afwachten waar zij mee gaan komen.

Werkt ook niet na clear CMOS.

S4 werkt wel.

Hopelijk komt gigabyte snel met een nieuwe bios update.

Gigabyte heeft een nieuwe biosupdate gemaakt (niet online gezet) en het probleem is nu opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan