Standbye goed voor batterij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Ik heb een asus n75s en ik gebruik de laatste tijd vaak standbye omdat hij dan veel sneller opstart want windows start voor mij normaal gewoon te traag op (Bij de eerste dag al). Nu heb ik hem al een nacht in standbye laten staan (Ongeveer 10 uur) En toen was hij maar 9 % kwijt van de batterij wat niet veel is. Nou vroeg ik mij af of standbye wel goed voor je batterij en voor je hardware is want deze laptop moet voor mij nog wel 4 jaar meegaan ;)

Mij is verteld om de batterij eruit te halen als je hem niet echt nodig hebt toen ik een nieuwe accu kocht. Dat doe ik nu en tot nu toe nog steeds geen problemen, ik kan hem er ook zo weer inklikken en mijn laptoppie meenemen.

@jower daar heeft hij natuurlijk niks aan he...
hij heeft zijn laptop op standbye staan hij wil em dus niet uit zetten en dan kan je de batterij er niet uithalen
zonder stroom is de laptop namelijk uit!

@mas dat kan wel alleen loopt je registry op een gegeven moment vol
het beste is om dan eens in de maand je pc uit te schakellen

hallo.

je kan de batterij er wel uit halen.
maar dan moet je hem op de adapter aansluiten dus op stroom.

Met moderne batterijen en hardware is dit geen probleem meer.

9% in een nacht is wel veel. Ik zou even controleren of hij in standy of hibernation gaat. Hibernation is in die zin beter. Hier gaat de laptop nooit meer uit. Eens in de maand of zo een herstart na Windows updates en dat is het dan wel.

Wat ik wel hebt gemerkt is dat Windows standaard de updates om 3 uur snachts gaat ophalen. Op zich geen probleem alleen springt de laptop rond die tijd aan. Dat is niet alleen storend, maar is nu ook al een paar keer voor gekomen dat hij bij een update bleef hangen. Gevolg een lege accu (en afgestorte windows) en een gloeiend hete laptop, die op dat moment in een afgesloten tas zat. Stel de Windows update tijd even anders in.

Met moderne batterijen en hardware is dit geen probleem meer.

9% in een nacht is wel veel. Ik zou even controleren of hij in standy of hibernation gaat. Hibernation is in die zin beter. Hier gaat de laptop nooit meer uit. Eens in de maand of zo een herstart na Windows updates en dat is het dan wel.

Wat ik wel hebt gemerkt is dat Windows standaard de updates om 3 uur snachts gaat ophalen. Op zich geen probleem alleen springt de laptop rond die tijd aan. Dat is niet alleen storend, maar is nu ook al een paar keer voor gekomen dat hij bij een update bleef hangen. Gevolg een lege accu (en afgestorte windows) en een gloeiend hete laptop, die op dat moment in een afgesloten tas zat. Stel de Windows update tijd even anders in.
Mijn laptop maakt niet zoveel geluid gelukkig.

standbye goed voor batterij

@firestorm,

natuurlijk moet dan wel de laptop aan het "stroomkoortje" hangen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan