• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wallace 1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Hoi,
Ik heb een spreadsheet gemaakt waarop ik uitslagen kan invullen van spellen. Excel kent aan de hand van punten toe. Nu wil ik een ranglijst maken aan de hand van de toegekende punten. Dit doe ik met de functie vlookup. er is echter een probleem: wanneer er twee temas zijn met een gelijk punten aantal krijg ik een foutmelding. Nu staat er bij plaats 3 een team met bv 10 punten en bij plaats 4 krijg ik een foutmelding, het team wat hier moet staan heeft dus ook 10punten! Ik wil graag dat ik een lijst krijg van 14 teams waarop je ook een "gedeelde" 3e plaats kunt laten zien!

groetjes wallace

Bijlagen

Hoi Wallace,

De meest eenvoudige oplossing is om in de kolom puntentelling het rijnummer toe te voegen aan de score:
=E5+I5+M5+RIJ()/1000

Er ontstaan hierdoor allemaal unieke scores waar Excel uitstekend mee overweg kan.

Er zijn overigens diverse links naar competitieprogramma's in dit forum waar je nog een hoop info uit kunt halen.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan