start,alle programma`s. Lijst verkleinen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimeuropa

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Hoi beste systeembeheerders.

Ik ben aan het zoeken geweest hoe ik de lijst start,alle programma`s. kan verkleinen.
Ik bezit zo veel software dat het buiten mijn beeld niets meer ziet.

Ik weet dat de programma's die je niet veel gebruiken verborgen worden,
maar die instelling heb ik toen ongedaan gemaakt,
maar ik weet het niet meer te vinden waar dat was.

Ik kan natuurlijk ook Menu Start verborgen houden maar dat is niet de bedoeling.

wie weet wat ik het beste kan doen op mijn programma`s buiten beeld weer te voorschijn te toveren.

Bedankt tot zover..

Ga naar de volgende map: C:\Documents and Settings\jouw account naam\Menu Start\Programma's en schakel het tonen van verborgen bestanden in via extra>mapoties>weergave. De verborgen bestanden zijn nu weer zichtbaar en kan je onverbergen door er met de rechtermuisknop op te klikken en "verborgen" uit te vinken. edit: rechtermuisknop>eigenschappen (ben net wakker :D)

Wel frappant trouwens, dat je door het weergeven van verborgen bestanden en mappen, de mappen in het menu "alle programma's" via start, nog steeds niet zichtbaar zijn...

Laatst bewerkt:
Bedoel je dit:
rechter muis op start / eigenschappen / menu start aanpassen /
persoonlijke menus inschakelen

Nee, ik bedoel: ga naar deze computer, klik op C:, ga dan naar de map documents&settings, klik dan op de map met de naam van jouw account (staat bovenin als je op start klikt), open dan de map Menu Start, open vervolgens de map Alle Programma's. Klik dan bovenin op tabblad Extra, klik vervolgens op Mapopties, klik vervolgens op Weergave en scroll wat naar beneden en vink de regel "verborgen bestanden en mappen weergeven" aan, klik dan op toepassen en OK. Je ziet nu allemaal semi-doorzichtige iconen staan, dat zijn de verborgen mappen.
Als je op zo een map klikt met je rechtermuisknop, kies dan eigenschappen en vink dan de regel "verbergen" uit.

Laatst bewerkt:
Maar ik zie net dat ik het omgekeerde aan het uitleggen ben, mijn excuses daarvoor.

Klik start en ga naar alle programma's en klik dan met de rechtermuisknop op een map die je verbergen wil, kies dan eigenschappen en vink verbergen aan. :o

Wacht even... ik begrijp nu even niet meer waar je naar toe wilt...

Aan de ene kant zeg je: er staat te veel in, dat moet minder, aan de andere kant zeg je juist dat je dingen tevoorschijn wil toveren die verborgen staan...
Wat wil je nou precies? :D

in-elkaar vouwen

ZO ben ik duidelijker.
Het gaat er om dat de programma`s in-elkaar vouwen.
kijk rechtsonder daar zie ik niets meer maar er is nog een groot aantal software wat ik niet ziet verborgen is.

Er is een mogelijkheid de niet veel gebruikte programma`s automatie`s te verbergen in-elkaar vouwen. Toch ?

Anders moet ik een map aanmaken waar ik weer een aantal software in gaat stoppen
zo als a nog meer pro.......

schrik niet van het aantal ha hahaha

Laatst bewerkt:
Aha, ikke begrijp em :D

Ik weet niet of er een mogelijkheid is om dat automatisch te laten doen eigenlijk.
Wat inderdaad wel kan, is wat je zelf al aangeeft, die mappen in een map doen.
Als je dan programma's die onder dezelfde categorie vallen bij elkaar zet, kan het best een goede oplossing zijn. Dan kan je altijd de meest gebruikte programma's er "los" in laten staan. Dat is dan eigenlijk een omgekeerde benadering: niet de minst gebruikte programma's verbergen (ergens wel, want ze staan gecategoriseerd bij elkaar in een map), maar de meest gebruikte programma's laten staan...

Ja laat ik dat dan maar doen.

Bedankt voor je medewerking :thumb:

Anytime! Ik hoop alleen wel dat iemand een manier weet zoals jij omschreef... zou voor veel mensen uitkomst bieden denk ik... gewoon automatisch laten verbergen als je het een x aatal dagen (kan je zelf instellen) niet gebruikt.... alleen dan moet je dus kuren uithalen om het weer tevoorschijn te toveren... da's weer een nadeeltje

Je kan het het als volgt verkrijgen:
1. Klik met de rechtermuis op start en kies eigenschappen
2. Kies onderaan voor klassiek Menu start
3. Klik vervolgens op aanpassen
4. Vink persoonlijke menu's gebruiken aan
Klik twee maal op oke en alleen de laatste xx gebruikte programma's zij je alleen nog :)

Zie ook: http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=873

Laatst bewerkt:
Persoonlijke menu's gebruiken met het klassieke menu Start

giga zei:
Je kan het het als volgt verkrijgen:
1. Klik met de rechter muis op start en kies eigenschappen
2. Kies onderaan voor klassiek Menu start
3. Klik vervolgens op aanpassen
4. Vink persoonlijke menu's gebruiken aan
Klik twee maal op oke en alleen de laatste xx gebruikte programma's zij je alleen nog :)

Zie ook: http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=873

:D :thumb: :D :thumb:

SUPER yes u heeft het gevonden hehe eindelijk Super bedankt. grote meester.:D
hartelijke dank..

Ik had al DIV mappen gemaakt en gesoorteerd video map , foto map, enzv.
en zelfs daarin zoveel software dat zij autom. verbergen .

Persoonlijke menu's gebruiken met het klassieke menu Start

Met persoonlijke menu's vereenvoudigt u het menu Programma's door items te verbergen die u de laatste tijd niet hebt gebruikt, terwijl u nog steeds eenvoudig toegang kunt krijgen tot alle programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan