Start menu aanpassen van windows 11 naar 10

Je kunt deze macro laten draaien in Excel of een ander office-programma:

Code:
Sub M_snb()
  CreateObject("Wscript.shell").RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_ShowClassicMode", 1, "REG_DWORD"
End Sub

Nee hoor.
Dat is dezelfde register instelling als waar ik al naar verwees in #3, maar op een makkelijker manier.
TS heeft nog niet gemeld of hij dat heeft getest.

PS:
Net getest op Windows 11 Home en Enterprise.
Op beide werkt het niet (meer).
Dan is TS dus aangewezen op de andere suggesties met 3rd party software.

Laatst bewerkt:
Ik krijg net meldingen van een klant dat ExplorerPatcer nu ook ineens problemen geeft.

Er staat ergens een artikel dat Microsoft die omwegen richting oude instellingen wil uitschakelen. Dat moment zou nu kunnen zijn. Is te warm om het originele artikel te zoeken.

Microsoft doet er alles aan om gebruikers advertenties en suggesties door de strot te duwen.
Dat is de reden waarom ik mijn Start menu helemaal leeg heb gemaakt.
Ik gebruik alleen de rechts klik mogelijkheden ervan.

Nadeel van al die tools om de boel aan te passen verdwijnen weer na een grote upgrade zoals 25h2 heb ik ondervonden, had de werkbalk naar boven gezet en die stond weer beneden, na 24h2 en 25h2.

Overduidelijk sprake van in deze topic!
De uitdrukking "ergens overheen lezen" betekent dat je bij het lezen van een tekst ergens geen aandacht aan hebt geschonken, waardoor je een belangrijk woord, detail of zelfs een complete alinea hebt gemist

maar waarom het uiterlijk altijd weer anders moet is mij een raadsel.
Ha, voor mij ook een raadsel.

Qua uiterlijk heb ik alleen de modus veranderd van licht naar donker, is wat rustiger.

1782157744514.webp
Bericht automatisch samengevoegd:

Dat kan eenvoudig met Winaero tweaker:
Het oude menu teruhalen is geen tweak want het zit niet in Windows 11.

Laatst bewerkt:
Ha, voor mij ook een raadsel.

Zo'n raadsel is het nu ook weer niet. Immers als er sprake is van verbeteringen en praktischer kunnen werken, zullen weinigen daar bezwaar tegen hebben. Echter soms zijn zaken al uitstekend werkbaar en waar mensen zeer efficiënt mee kunnen werken. Waarom ga je dat wijzigen!

Bij veel bedrijven en banken gebeurd dit ook. Er komen nieuwe mensen en die krijgen betaald. Waar moet die mensen dan een prestatie mee leveren. Ja, duidelijk is dat ze bestaande projecten overboord moeten gooien en dan nieuwe bedenken. Zo maken ze de tijd vol en kunnen ze naar hun prestaties verwijzen. Als alles bij het oude blijft kun je niet vaststellen dat ze iets hebben uitgevoerd.;)

Wat een onzin.... @Senso: kun je niet gewoon teksten verzinnen die met het topic te maken hebben?

Terug
Bovenaan Onderaan