start menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Misschien een gekke vraag, maar ik heb een hoop programma's op mijn harde schijf staan. Zo veel dat wanneer ik op START, PROGRAMMA's druk ik 3 volle kolommen zie. Is er een manier om deze weergave aan te passen (zodat je bijvoorbeeld 4 kolommen kunt zien) of is de enige oplossing het uninstallen van bepaalde programma's.

Je kan mapjes maken waaronder je programma's kan indelen als je wil.
Bijvoorbeeld alles van Microsoft in één map.
Ik zal even zoeken hoe dat ook alweer gaat.

Ik heb eerst een extra map gemaakt en alle snelkoppelingen erin gezet die ik wilde en toen alle mappen verwijderd

Bijlagen

• pc.jpg
    pc.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 36
Het Startmenu zit in de map C:\Windows\Start menu - zo simpel is het soms. :)
Als je nu in de map Programma's een stel nieuwe mappen aanmaakt, kun je daar de snelkoppelingen inzetten.
Binnen die mappen kun je natuurlijk nog meer mappen aanmaken.
In de bijlage zie je bijvoorbeeld welke snelkoppelingen er in de map Systeemwerkset zitten.

Als je een nieuw programma hebt geïnstalleerd, wordt er meestal een nieuwe map in het startmenu voor aangemaakt. Vaak zitten daar een heleboel overbodige snelkoppelingen in - een link naar de Help-files (die kun je vanuit het programma ook starten), readme.txt-bestandjes, een link naar het uninstall-programma (alleen nuttig als je het programma niet via Configuratiescherm > Software kunt verwijderen), etc.
Door al dat overbodigs op te ruimen, heb je ook weer wat meer ruimte.

Guus.

Laatst bewerkt:
1. Ik vind je vraag heel wazig:

druk ik 3 volle kolommen zie. Is er een manier om deze weergave aan te passen (zodat je bijvoorbeeld 4 kolommen kunt zien)

Dus je hebt 3 kolommen en je wilt er 4?

2. Doe het volgende eens:
Rechtsklikken op je taakbalk
Menu Start
Aanpassen
(geavanceerd, afhankelijk van welk startmenu je hebt)
Door Programma's bladeren

:)

Ik ben er al uit. Ik heb twee stappen gezet:
Ten eerste ben ik inderdaad de programma's wat meer gaan ordenen zodat ik onder 1 mapje meerdere snelkoppelingen kreeg en ten tweede heb ik de link gevolgd waar Raymond Bos mij op had gewezen. Hier was exact hetzelfde onderwerp inderdaad al behandeld.

---------
---------
Zo wazig was mijn vraag volgens mij trouwens niet omdat ik van de bovenstaande mensen allemaal gelijk goede antwoorden kreeg
In elk geval allemaal bedankt voor de moeite! :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door riccardodeboef
Ik ben er al uit. Ik heb twee stappen gezet:
Ten eerste ben ik inderdaad de programma's wat meer gaan ordenen zodat ik onder 1 mapje meerdere snelkoppelingen kreeg en ten tweede heb ik de link gevolgd waar Raymond Bos mij op had gewezen. Hier was exact hetzelfde onderwerp inderdaad al behandeld.

---------
---------
Zo wazig was mijn vraag volgens mij trouwens niet omdat ik van de bovenstaande mensen allemaal gelijk goede antwoorden kreeg
In elk geval allemaal bedankt voor de moeite! :thumb:

Neuh maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik wat puntjes noem :p.

Mijn tip trouwens nog geprobeerd?

Ja, heb ik geprobeerd.
Werkt inderdaad ook. Had deze optie wel eens zien staan bij de eigenschappen in het Start-menu, maar nog nooit geprobeerd. Op zich werkt dat natuurlijk ook goed, maar door mijn opschoonactie (bundelen van programma's onder 1 map) ziet het geheel er op mijn computer nu weer wat overzichtelijker uit dus zit ik nu weer op 1,5 kolom.

"Probleem" opgelost.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan