Start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
In eerste instantie dacht ik dat mijn beeldscherm kapot was. Dit omdat het beeldscherm regelmatig niet aansloeg en dan moest ik de computer weer uitzetten en na twee of drie keer sprong het aan. Ik heb toen een ander beeldscherm genomen, maar het probleem bleef hetzelfde. Toen heb ik een andere videokaart gekocht en geplaatst en geïstalleerd. Eerst dacht ik OK nu is het probleem opgelost. Maar na 4 dagen had ik weer hetzelfde probleem.

Wat gebeurd er nu precies. Mijn beeldscherm staat standaard aan. Ik zet de computer aan, deze start maar op het moment dat het beelscherm aan zou moeten springen, stopt het gereutemeteut in de computer. Ik zet hem dan weer uit en doe weer hetzelfde en zo herhaal ik dit tot het beelscherm aanspringt.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Groetjes
Juul
 
misschien dat er toch iets met je voeding is.
je heb de monitor rechtstreeks verbonden met de pc voeding?
als dat zo is probeer de monitor eens even direct op het stroom net aan te sluiten.
en dan zien of het probleem voorbij is.
 
Virtuosa,
Mijn beelscherm is direct aangesloten op het stroomnet. Ik moet er nog bij zeggen dat de computer het een heel jaar goed gedaan heeft voordat dit euvel ontstond.

groetjes
Juul
 
Het ligt dus niet aan het beeldscherm en niet aan de videokaart? Is er niet ergens kortsluiting waardoor de videokaart telkens kapot gaat?
 
skelle,

Ik weet niet of er kortsluiting is en ik weet ook niet hoe ik dat na kan gaan. Vanmorgen heb ik eens het beeldscherm uitgezet en daarna de computer gestart en meteen het beeldscherm weer aangezet. Toen zag ik op het beeldscherm dat hij stokte bij VERIFYING DMI POOLDATA..............Daar bleef hij hangen.

Wat dit betekent weet ik niet, maar wellicht weet iemand raad.

Groetjes
Juul
 
Issue:

Computer stops at verifying dmi pool data...

Cause:

This issue can be caused by any of the below reasons.

1. Corrupt boot files on the computer.
2. Settings for hard disk drive are not correct.
3. Floppy diskette or CD in computer causing issue.
4. Boot devices not set properly.
5. BIOS corrupt or misc. setting not set properly.
6. Connections loose or disconnected.
7. Bad Hard disk drive or other bad hardware.

dus kan je nog wel even zoeken om het probleem te vinden
 
virtuosa,

Dat wordt me nog wat. Mocht ik het vinden dan laat ik het weten.

Groetjes
Juul
 
Nu ben ik er achter gekomen als ik naar Systeembeheer ga en daarna naar Logboeken - Systeem dat ik een Foutmelding krijg met de naam MRXSMB.

Is deze melding bij iemand bekend?

Groetjes
Juul
 
Ik denk dat er nix anders resteerd dan eens helemaal kaal op te starten en dan zien of het dan al lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan