start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Hallo,

sinds enige dagen loopt mijn computer niet meer goed.
het komt regelmatig voor dat ik mijn computer aanzet en dat hij net voordat het bureaublad zou komen hij opnieuw opstart.
dit blijft hij een aantal keren doen. (is geen regelmaat in te ontdekken)

Soms zie ik ook even een blauw scherm(in een flits)

gebruik windows xp pro
3000+ amd
asus a8n-sli deluxe
nvidia 7900 GT
1024 kingston geheugen

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

De onderste optie is het gemakkelijkste, anders wordt het moeilijk om een oorzaak te achterhalen.

ok, ik heb de instellingen veranderd. Ik zal zodra het zich weer voordoet de melding hier plaatsen.

wat ik ben vergeten te melden is dat ik een voeding heb van 360 watt.
Deze voeding zat standaard in de asus computer kast die ik had gekocht.
misschien dat de voeding te zwak is? het probleem is zich meer gaan voordoen sinds ik mijn 6800 GT heb omgeruild voor een 7900 GT.

in mijn computer zit verder:
1 interne harde schijf van hitachi 160 gig
1 externe 250 gig van freecom
1 dvd-speler
1 dvd-brander
1 diskette station
2 x 512 mb kingston pc 3200 geheugen
1x pci xfx 7900 GT
dit alles op een moederbord van Asus A8n-sli deluxe.
ik gebruik windows xp pro incl. de updates(service packs)

is dit genoeg info wat betreft de hardware?
de foutmelding volgt wanneer het zich voordoet.

360Watt zegt niet zoveel, het gaat meer om de te kunnen leveren van de diverse amperages op de verschillende voltlijnen, maar over het het algemeen is dat wel erg weinig.

Niet te verklaren zaken, uitvallen, vertraging, fouten tijdens schijfbewerkingen etc.
Of opstarten en bij een te hoge belasting rebooten.

zou mijn probleem wel eens kunnen zijn, als ik het zo zie.
Kan dr.watson de oorzaak zijn van mijn probleem? Sinds ik dr.watson heb weggehaald krijg ik namelijk niet meer het probleem met opstarten. Of zou het toeval zijn?

Dr.Watson de oorzaak? het is alleen maar een monitorprog., een foutopsporingsprogramma dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan