Start niet meer op na toevoegen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chileno

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Ik heb dus een harde schijf toegevoegd via Primary Slave. Hij herkend em wel want hij check automatisch naar harde schijven. Maar zodra hij verder wil gaan naar windows98 blijft ie vast hangen.

De eerste keer dat ik em aanzetten na het toevoegen startte hij wel op maar toen herkende ie me ethernetkaart dus die moest ik even daar de drivers van installeren. Daarop geeft ie aan: opnieuw opstarten vanwege dat nieuw geinstalleerde driver.
Vanaf toen kwam ie niet meer verder dan het Windows98 scherm.
In veilige modus deed ie het nog wel een keer.

Wat is er nou aan de hand met dat ding???

er zijn een aantal dingen die je even moet checken. allereerst kijk eens of je oude hd op primary master staat. dus de jumper achter op je oude hd. dan check je gelijk of je 2e hd op primary slave staat ook dmv. de jumper.
Dan start je je pc op en ga je je bios in. daar zet je je herkenning op auto bij alle dingen.
dan start je je pc op. als het goed is kom je dan gewoon windows in. kijk ook even goed of je het niet om gedraaid hebt. want op je nieuwe hd staat geen besturingssysteem.
Als het goed is zouden je hd's dan moeten werken.
Lukt dit niet start dan op in veilige modus en verwijder je driver voor je netwerkkaart even.
succes.
rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan