start niet meer op, na vervoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Een kennis bracht mij een pc om een schone installatie te doen.
Werkte bij hem thuis goed. Staand in de auto vervoerd.
We willen hem opstarten en na 4-5 sec stopt dat. Komt niet eens toe aan diskette opzoeken.

Heb de kast opengahad en zo te zien / voelen zit alles goed vast.

Wàt kan er aan de hand zijn?

Je hoort hem normaal ratelen, echt maar 3-4 seconden zoals normaal, en dan stopt ie gewoon. Je hoort hem niet meer ratelen, gaat niet zoeken naar diskette, geeft geen piep, gewoon: hij stopt na 4-5 seconden.
Dacht dus dat de videokaart wel los zou zitten, maar dat is niet zo.

als ik jou was zou ik nogmaals de kast openmaken en kijken of er inderdaad niks half los zit
bv de stekker van de harde schijf oid
controleer de stekkers op het moederbord goed of ze correct in de contacten drukken etc
het lijkt er toch op dat het een contactprobleem is

Je had gelijk!
Heb nogmaals weer alles aangedrukt , visdokaart bewoog inderdaad nog wat. En hij doet het nu.

Hoe eenvoudig het soms kan zijn!
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Kun je nog in je Bios komen? Misschien moet je de schijf weer laten herkennen.

Als booten van floppy niet op enabled staat in het bios, dan gaat hij daar ook niet naar zoeken.

Krijg je nog een (fout)melding?

Laatst bewerkt:
Je ziet het Tanja, zo ver hoefde ik gelukkig niet te gaan. Toch bedankt!

Oeps, had je laatste bericht nog niet gezien. Maar je, je bent er al uit:D

opnieuw mis....

Helaas, daar ben ik weer....

Het probleem leek verholpen. Ben vanmiddag gewoon bezig geweest met formatteren, alles nieuw erop gezet. Dus ook -tig keer opnieuw opgestart. Alles zonder problemen.

Ik ben klaar en wil voor de zekerheid nog 1 keer opstarten en (chips), blijft op precies dezelfde manier weer hangen bij het opstarten.....????!!!!????!!!!

Nu ben ik dus wel ten einde raad. Heb daar net uren werk in zitten en nou doet ie het niet.
Heb alles nog weer eens goed aangedrukt maar dat is het niet.
Kan het zijn dat de HD stuk is, is er iets met de voeding?

Wie o wie?

ps.
kan niet in BIOS komen, is al eerder gestopt.

Heb uityeindelijk de pc maar weggebracht en na laten kijken. Het bleek een loszittende processor te zijn. Had ermee te maken dat aan een Celeron geen klemmetjes zitten om hem vast te zetten. Pentium wel.
Door gebruik wordt e.e.a steeds warm - afkoelen - warm - afkoelen - enz. Daardoor zou de sleuf wat wijder worden en op den duur kan de processor los komen.

Nou, dat ding komt de volgende 4 jaren weer niet van z'n olek en heb ik de ouwe dus maar mooi laten zitten en de kast heel voorzichtig weggezet. Hij doet het gewoon weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan