start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sxizzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
hallo,

ik wou proberen m'n comp te formatteren (niet deze).
Ik dus zoals normaal 98 bootdisk erin, doet het prima opeens valt ie uit..

nu is het zover dat de comp zelf helemaal niks meer doet je kan hem aanzetten , maar dan geeft ie 'no video input' en hij laad niks.

laad geen cd rom geen flopy niks.. Hij is nog niet geformatteerd

*normaal formatteer ik comp met 98 schijf, en dan install ik via /i386/winnt.exe werkt prima..*

help~ hoe krijg ik m'n comp weer lopend.

Heb al andere voedin geprobeerd, en een andere HD maar dan doet ie het nog niet. Het is dus iets met de hardware ben ik bang.

Kijk eens of je het Bios kunt resetten. Dit doe je doormiddel van de CMOS Clear jumper(zie handleiding moederbord) of je haalt de moederbord batterij er voor 10 á 20 min uit. Wel de stroom afkoppelen.

ik heb batterij er 20min uit gehad met stroom kabel eruit, alleen nu alsi k hem opstart begint ie te piepen en doet helemaal niks..

krijg nog steeds 'no video input'.

Hoe piept ie?
3x kort 1x lang?
5x kort?

het piepen van de machine heeft een betekenis en geeft in grote lijnen aan wat er fout is met de machine.

Zoek de betekenins op in je mobo boekje aangezien verschillende fabrikaten sommiuge coderingen net anders uitleggen.

9ik krijg 3 piepjes

1 lange en dan 2 korte..

in m'n moederbord boekje kan ik de betekenis van de piepjes niet vinden.

Meestal beteken dit een probleem met je videokaart.
Check even of die er goed in zit, en goed is aangesloten.

video kaart zit goed en is aangesloten.

Welk bios heb je van Award of van Ami?
Award BIOS Beep Codes:
1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.

AMI BIOS Beep Codes:
1 long, 2 short Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered

Moet iets uitgebreider :)
AMI-Bios:
1x lang, 2x kort -> Defecte grafische kaart.
Oplossing:
Niet aanwezig, defecte aansluiting voor het beeldscherm of een foutieve proefsom van Video ROM-Bios.
Awart Bios:
1x lang, 2x kort -> Fout op de grafische kaart (MDA, CGA)
Oplossing:
Grafische kaart defect of niet goed aangesloten.

Haal je grafische kaart er even uit, maak de fan schoon en stop er weer in!
Probeer zonodig een andere grafische kaart om te bevestigen dat hij kapot is.

ik heb verschillende video kaarten geprobeerden bij allemaal geeft de computer 1lange en 2 korte piepjes.

De kaarten die ik heb geprobeerd doen het primaop een andere computer

Dan zou het aan je scherm kunnen liggen. Probeer eens een andere, kijk ook even naar de aansluiting!
Reset de bios ook even.

Ik zou zeggen, MOBO defect. Ik denk dat de slot van je videokaart n klein beetje gaar is. Meer kan ik er niet over zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan