Start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fluffspeare

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Gegroet,

Mijn laptop, een IBM Thinkpad 600x, wil niet meer opstarten.

Ik was erop bezig en trok per ongeluk de kabel eruit van de accu, zonder accu houdt hij het precies 3 nanoseconden vol en dan valt hij uit. Dus zodoende, maar toen ik hem weer op wilde starten deed hij het niet meer.

Hij vraagt eerst of ik in veilige modus of normaal wil opstarten (alle keuzes hebben hetzelfde effect) dan komt er heel kort een blauw scherm en begint hij weer opnieuw met opstarten.

Is hier nog wat aan te doen? En mocht dat niet het geval zijn, is er een manier om de bestanden wel te redden, want er staan een aantal cruciale documenten op die ik echt nodig heb.

Probeer eens de laptop op te starten zonder accu erin, dus alleen met stroomkabel. Misschien is er iets met je accu. Lees op het internet dat de accu's van dit type bagger kunnen zijn.

Mocht dat het probleem niet oplossen dan kun je in het menu waar je opties zoals, veilige modus, laatst recente instellingen, etc. ook kiezen voor een optie dat hij windows niet automatisch opstart na een systeemfout. Hiermee krijg je de BSOD (blue screen of death), aan de hand met de verkregen informatie op de blue screen kun je misschien googlen en kijken wat het betekend.

Het terug halen van bestanden, mocht het echt niet meer werken, is gewoon mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld de hardeschijf uit de laptop halen en in een pc aansluiten met een IDE kabel. Dan zou windows deze moeten herkennen en zou je deze kunnen benaderen zodat je de bestanden eraf kan halen.

Mocht je niet weten hoe dit precies moet dan raad ik je aan om naar een pc winkel te gaan en te zeggen dat er cruciale bestanden op staan. Hun zullen deze dan in een andere pc hangen en de bestanden eraf halen. Zeg het wel duidelijk want ik ken verhalen dat ze gewoon een nieuwe XP erop zetten en zeggen dat het niet mogelijk was.

Bedankt voor je antwoord!

Ik ben naar een winkel gegaan en daar hebben ze me aangeraden om een HarddiskBox te komen, en daarmee als externe harde schrijf de bestanden zelf over te zetten.

Dit heb nu gedaan, en de computer vind de schijf ook, maar geeft dan een fout melding. Op een andere (modernere) computer geeft hij aan de schijf eerst te moeten formatteren.

Als ik het formatteer, gaat hij dan ook bestanden verwijderen? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan