Start niet op na te lang aan ?!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter michiel117
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michiel117

Hallo allemaal,

Vandaag is het voor de 2e keer bij mij voorgekomen dat als ik mijn laptop lang aan heb staan dat hij daarna niet meer opstart blijft haken bij wit minnetje links boven.

Iemand enig idee of dit de oorzaak is. En hoe ik dit simpel kan oplossen heb in windows al chkdsk /r fixmbr fixboot geprobeerd maar blijft haken. Hij doet het pas weer als ik de schrijf formateer en windows opnieuw instaleer. Iemand nog andere oplossingen? Zo nee hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen ?

ik heb een latitude D600 Windows XP sp 3

Alvast bedankt,

Michiel Wopereis

Hoi,

Aan de software (besturingssysteem) kan het haast niet liggen omdat je een recovery hebt gedaan, tenzij je voor het controleren van de temperatuur bij die Dell extra software moet installeren. Controleer dat.
Mogelijk heeft het namelijk met een te hoge temperatuur van één van de onderdelen te maken.
Dit kan je controleren door bijvoorbeeld PcWizard van CPUID eens te downloaden en installeren.

Kijk eens of de ventilatie-openingen aan de onderkant vervuild zijn, of mogelijk is de koelventilator versleten. Reparatie van dat laatste is helaas nogal kostbaar en gezien de leeftijd de vraag of je dat nog zou moeten laten doen.
Voor het overige heb je helaas niet zoveel mogelijkheden om oververhitting bij een 'gedateerde' laptop te voorkomen.

Wellicht is een 'onderzettertje' een optie, maar ja, Die moet je dan altijd gebruiken.
Je hebt daarin standaards, waardoor een betere ventilatieruimte aan de onderkant, en koelers die extra mechanische ventilatie bieden

Mogelijk is het 'oude beestje' bezig de geest te geven. Ik heb zelf drie jaar een Compaq gehad en daarna heeft mijn dochter er nog twee jaar mee gedaan .... maar toen was hij ook écht op z'n end. Hij werkte nog wel, maar er begon van alles 'gammel' te worden.
Zelf ga ik er van uit, dat je zo'n drie jaar met een laptop doet. Ik doe hem dan voor een 'zacht prijsje' van de hand en koop weer een nieuwe.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Aan de software (besturingssysteem) kan het haast niet liggen omdat je een recovery hebt gedaan, tenzij je voor het controleren van de temperatuur bij die Dell extra software moet installeren. Controleer dat.
Mogelijk heeft het namelijk met een te hoge temperatuur van één van de onderdelen te maken.
Dit kan je controleren door bijvoorbeeld PcWizard van CPUID eens te downloaden en installeren.

Kijk eens of de ventilatie-openingen aan de onderkant vervuild zijn, of mogelijk is de koelventilator versleten. Reparatie van dat laatste is helaas nogal kostbaar en gezien de leeftijd de vraag of je dat nog zou moeten laten doen.
Voor het overige heb je helaas niet zoveel mogelijkheden om oververhitting bij een 'gedateerde' laptop te voorkomen.

Wellicht is een 'onderzettt een laptop doet. Ik doe hem dan voor een 'zacht prijsje' van de hand en koop weer een nieuwe.

Hallo bedankt voor de reactie, Ik heb gister weer opnieuw windows geinstaleerd :( doet het nu wel weer maar moet weer programma's instaleren.,...

Maar voor de volgende keer je zij dat er software daar voor was om dit te voorkomen, Ik weet niet zo goed hoe dat heet en waar ik moet zoeken zou u doet misschien even kunnen zoeken? Hier is de lijst van software op dell » http://support.euro.dell.com/suppor...D=LAT_PNT_PM_D600&os=WW1&osl=du&catid=&impid=

A.v.B

Michiel Wopereis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan