start niet op XP ,gaat gelijk uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
507
beste helpers.

Ik heb nog een XP draaiende pc staan, deze pc heeft ineens de kuren dat hij tijdens aan zetten gewoon opstart, en zodra buroblad er is, hij gewoon weer UIT gaat.
Hij start daarna niet zelf weer op, als ik hem weer aanzet gebeurd weer het zelfde, wat kan ik er aan doen, cq oorzaak.

m.v.g Kees R.
 
Het lijkt erop dat hij te warm wordt.
Dus de koeling van de CPU nakijken en evt. schoonmaken.
 
Hoi,

Inderdaad zoals edmoor zegt:
De stofzuiger er een keer doorheen halen (grote plukken stof weghalen).
En de CPU-koeling nakijken is heel belangrijk. Mogelijk word deze te heet (te weinig koelpasta er nog op).

Ik neem aan dat je met 'uit' bedoelt dat de pc zichzelf helemaal in een keer afsluit zonder het afsluitscherm te tonen?

Succes,
 
alle helpers,

Bedankt voor de hulp, inderdaad heel veel stof en vuil, alles verwijderd maar helaas werkte hij nog niet, maar is een pc van 7 jaar oud, heb geadviseerd om eens een nw te kopen, en dat gaat ook gebeuren,
nogmals bedankt.
 
Als je PC zeven jaar oud is en er helemaal niets aan is gedaan is de kans groot dat de koelpasta niet meer goed functioneert, als er nog koelpasta op de CPU-koeler zit.
Als je niet wilt investeren in een nieuwe computer - koelpasta kost niet zo veel, ongeveer een tientje voor degelijke pasta.

Als je toch in een nieuwe computer wil investeren en hulp nodig hebt adviseren wij als Helpmij je graag verder.

Succes,

d0mzy
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan