Startbalk buiten beeld bij DVI aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb een 22"breedbeeld tft op 1650 x 10** pix. Met een normale kabel zijn er geen problemen maar wanneer ik hem met een dvi kabel aansluit vallen de onder- en rechterkant van mn buroblad buiten beeld.

Met de knoppen op mn monitor kan ik het niet aanpassen, de "auto"-knop op de monitor doet dan ook nix en bij een lagere resolutie doet het probleem zich ook voor.

Ik heb oa eerst met de analoog aansluiting de res. teruggebracht naar 800 x 600, daarna dvi aangesloten en de res verhoogt. Heeft ook geen effect.

Drivers zijn up-to-date.

Iemand een idee?

Ga naar het scherm waar de vernieuwingsfrequentie wordt vermeld. Verander de frequentie. Indien mogelijk: laat Windows alle modi verbergen die niet voor jou scherm geschikt zijn. (Kun je ook niets opblazen...........)

Frequentie stat zoals altijd op 60. lijkt me ok, maar ga het vanavond toch proberen.

Tanx alvast

Bij de door mij gebruikte resolutie van 1680 x 1050 is 60hz de enig mogelijke keuze. De optie "verberg modi die........" is grijs en niet beschikbaar.

Reden dat ik het je adviseerde is dat ik bij mijn TFTje na bijv. een herinstallatie van Windows exact hetzelfde euvel heb gehad. De oplossing bestond in het opschroeven van de vernieuwingsfrequentie.

Weet jij écht 101% zeker dat je 1. de laatste drivers van je videokaart hebt en mogelijk nog belangrijker, wordt de monitor door Windows exact herkend? Als het laatste niet zo is (er staat bijv. P&P monitor) dan zou je voor de grap toch eens op de website van de monitorfabrikant moeten kijken naar een stuurprogje voor je monitor. (Ook dit is dus bij mij gebeurd: na installatie van Windows wordt er een standaard monitortje gezien met een onveranderbare vernieuwingsfrequentie, na het downloaden en installeren van een stuurprogje voor de TFT wordt die lichtgrijze optie ineens wél veranderbaar.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan