• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Starten Macro vanuit Keuzeveld met Invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuubBakker

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
31
Hallo Ik werk met Excel 2003 NL
In werkblad "Werkvoorraad" heb ik een Keuzelijst met Invoervak
De weergegeven lijst staat in werkblad Keuzelijst
In werkblad "Werkvoorraad" zijn enkele reeksen benoemd (Week01 t/m Week53) waar ik met een macro naar toe ga.
De macro's werken nu via Macro Uitvoeren
Nu wi ik dit doen vanuit de Keuzelijst "Omzetweek"
kan iemand mij helpen met het koppelen van deze macro's aan de Keuzelijst??

Bij voorbaat dank

Huub
 
bestandje plaatsen

Beste Huub,

Misschien is het dan handig als je het bestandje even plaatst (ontdaan van gevoelige info).

Met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  Select Case ComboBox1.Text
    Case "A"
        Call test1
    Case "B"
        Call test2
    Case Else
        Call test3
    End Select
End Sub

Waar elke Case een waarde vertegenwoordigt in je combobox en het Call-statement verwijst naar de respectievelijke macro's

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
kun je niet rechtstreeks met de rechtermuisknop op de keuzelijst "macro toewijzen"?

Groetjes

Theo
 
Hallo Forum,

Hierbij een voorbeeldbestandje, een eerdere poging was mislukt ..... bestand te groot.
De bedoeling is om met de combobox een Week te kiezen, waarna de macro van betreffende week de actie uitvoert.
Via Macro uitvoeren werkt het spul, nu nog een goede koppeling met de Combobox

Bij vorbaat dank,
Huub
 

Bijlagen

  • Testbedrijf_2008.xls
    54 KB · Weergaven: 92
Zoals gevraagd. Een vraagje echter, wat is de bedoeling van de macro's eigenlijk ? Je selecteert een cel, selecteert een gebied en dan terug een cel ???

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Testbedrijf_2008(1).xls
    58 KB · Weergaven: 116
Zoals gevraagd. Een vraagje echter, wat is de bedoeling van de macro's eigenlijk ? Je selecteert een cel, selecteert een gebied en dan terug een cel ???

Mvg

Rudi

Hallo Rudi

Allereerst bedankt voor de hulp.
Dit was mijn eerste kennismaking met dit forum en meteen als met vel succes.
Het gaat hier om een programma voor Prognose/Omzet.
Wekelijks is het onderdeel van een mangement vergadering en wordt gepresenteerd via een beamer.
De kolommen A t/m K zijn altijd in zicht.
Voor de presentatie zijn de afgelopen week, huidige week en twee weken in de toekomst belangrijk.
De afgelopen week geeft de gemaakte Omzet, de huidige en volgende weken het Prognose/Omzetvoorstel.
De Macro geeft de Prognose/Omzet kolommen weer.
Omdat er Titelblokkering naast kolom K is vastgezet schuiven nu de vorige, huidige en twee volgende weken direct naast kolom K.
De beamer geeft hetzelfde beeld ls de PC/Laptop, dus zien alle managementleden de vaste kolomen envenals de kolommen die door de macro worden gepresenteerd.
De formules berekenen steeds een voorstel door de aanneemsom te delen door de werkduurweken.
In de omzetweken wordt de formule overschreven door een vaste omzetwaarde en in geval dat er geen omzet wordt gemaakt door een X.
Ik heb nog wat hobbels te nemen voordat alles werkt zoals ik het voor ogen heb, dus misschien tot een volgende keer.

Nogmaals bedankt
Groet Huub
 
Huub, graag gedaan en tot wederhoren.
Dan mag je nog even de vraag op opgelost zetten voor het archief aub (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan