Starten met jZip te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Ik heb de Nederlandstalige versie van jZip geïnstalleerd.
Maar ik slaag er niet in om een nieuw archief te maken.
Ik krijg een Verkennersgewijs venster, maar de bestanden in mijn mappen worden niet weergegeven hierin.
JZip meldt : Geen zoekresultaten.
Ook weet ik niet wanneer je een wachtwoord moet toevoegen als je dat wil.
Bijkomend vraagje : Ik maak via Windows Back-up regelmatig een backup van mijn gegevens.
Ik zie dat Windows Back-up gebruik maakt van jZip om die back-up te maken.
Dus als ik ooit die bestanden wil terugzetten, moet eerst jZip op mijn computer staan, juist ?

Dat laatste stukje met Windows Backup kan ik voor je beantwoorden. Je hoeft dan geen j-zip te hebben. Het enige wat je nodig bent is Windows Backup wat in een standaard Windows installatie al is inbegrepen en voorgeinstalleerd. Vanuit Windows Backup kun je dan vervolgens een backup 'terugzetten'. Daar is dus geen installatie van j-zip voor nodig. Echter, je eerste vragen kan ik niet beantwoorden omdat ik j-zip nog nooit heb gebruikt. Is het noodzakelijk j-zip te gebruiken? Anders kun je WinZIP of WinRAR gebruiken, ik heb het gevoel dat dat stukken makkelijker is...

Met vriendelijke groet,
R. de Vries

Hallo, R. de Vries,
Toch twijfel ik nog of jZip niet echt noodzakelijk is op je computer om je backup terug te zetten.
De back-up bestaat nl uit jZip-archieven. Volgens mij is het dan ook noodzakelijk om jZip te hebben, anders kan windows deze archieven toch niet uitpakken...
Winrar en Winzip zijn te betalen, jZip is gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan