Startknop > verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo allemaal,

Mijn systeem draait op Windows XP Home.

Ik heb een vraag en hoop dat jullie daar een antwoord op weten.

De vraag;

Als ik nu met de rechter muisknop op de startknop klik en kies voor verkennen dan wordt in verkenner de map “C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Menu Start” geopend.

Is het bijv. mogelijk om in de regestry een verandering aan te brengen zodat Windows-verkenner dan opent in “Deze computer” ?

Hallo,

Die is mij bekend maar dat is niet wat ik bedoel, ik bedoel,

Als ik met de rechter muisknop op de startknop klik en kies voor verkennen wil ik dat de verkenner opent op “Deze computer” en niet “C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Menu Start”

Ok, gevonden!.. Leuk klusje... ;)

Deze registersleutel moet je hebben:
Code:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1708537768-813497703-725345543-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Als (een) Beheerder:
Open regedit.exe

Selecteer deze map in de linkerkolom, RechterMuisKlik, klik Exporteren & sla het goed hervindbaar op (backup!).

Daarin staat in het linkervak de tekenreeks (ab): "Personal".
RMK, klik Wijzigen, RMK & kopieer de Waardegegevens, klik Annuleren.

Selecteer nu daaronder: "Start Menu".
RMK, klik Wijzigen, RMK & plak de Waardegegevens, klik OK.

Sluit de RegisterEditor.
Open nu Taakbeheer, tabblad Processen, zoek explorer.exe, klik Proces beeindigen. Tabblad Toepassingen, Nieuwe taak..., Bladeren... naar C:\WINDOWS\explorer.exe, Openen, OK.
Taakbeheer kan je sluiten...

Effe wachten..! Als Explorer weer is opgestart, RMK Start, klik Verkennen & ... Pizza!!! ;-)

Jouw Documenten!.. :)

P.S: Een herstart werkt ook, maar da's wel effe langer wachten op... Pizza!...
P.P.S: Oeps!.. Je wilt Deze computer!: Tekenreeks "Start Menu", wijzig daar alles in Deze computer. Verder hetzelfde. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mooi gevonden, bedankt.

Maar nu dan zonder %USERPROFILE%\, zie foto.

Deze computer.jpg

Ps. Als ik het verander en naar start alle programma's ga is mijn alle programma's menu ook veranderd.

Bestaat ook een simpel tooltje voor. 1 klik. ;)

Chopra, die ene klik staat er niet bij?!?... ;)

Broertjuhhh: Heeejjj, die had ik nog gezien!.. Maar goed dat je de backup terug kan zetten, toch? ;)

Waarom doe het trouwens niet even iets anders zo:

Klik leeg stuk Bureaublad, RMK, Eigenschappen, tabblad Bureaublad, knop Bureaublad aanpassen..., vink onder Bureaubladpictogrammen Deze computer aan, OK, Toepassen, OK.

Nu kan je met een RMK via het Deze computer pictogram rechtstreeks & netjes het in Verkenner openen...
Idee?

Het resultaat is inderdaad precies wat ik bedoel, maar dan staat er weer een icoon op het bureaublad en dat hou ik graag leeg.

Dus... waar staat het context menu van "Deze computer" zodat ik het pad kan achterhalen om dan daarmee het pad van de RMK van het startmenu, te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan