startmenu leeg, te herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
hallo
Ik weet niet helemaal of dit het goed subforum is. Dit is het probleem:
Zonet werd een virus opgepikt door mijn visrusscanner, maar blijkbaar heeft hij wel huisgehouden voordat hij werd uitgeschakeld.
Op mijn bureaublad waren bijna alle iconen weg. In het startmenu was veel weg, m.n. alle Office-programma's. Gelukkkig bleken ze toch nog te bestaan. Nu heb ik wel iconen kunnen terugzetten. Is er een manier om ook het startmenu weer leven in te blazen?
alvast dank
Mark

Startmenu van Offcie? Ik neem aan dat je Windows bedoelt? Dat startmenu vult zich vanzelf als je programma's opent (bijv. vanuit de verkenner). Het snelste heb je het e.e.a. terug door even systeemherstel uit te voeren naar gisteren / eergisteren (?) iig voordat je scanner het virus detecteerde,

idd startmenu is windows, het gaat erom dat m.n office-programma's eruit zijn; ook de snelstarticonen op de taakbalk zijn verdwenen.

Systeemherstel had ik geprobeerd, met verschillende datums, kreeg dan een soort foutmelding dat het niet goed kon worden uitgevoerd; het leverde dus niks op.

Startmenu vult zich nu inderdaad. Als ik het aparte kopje 'alle progammas' aanklik vind ik wel zelf geinstalleerde programm's terug, office-mapje is daar leeg. Gelukkig zitten outlook, word e.d. nog wel gewoon o pde pc.

Ook je Officeprogjes kun je heel simpel weer in het startmenu krijgen: zoek de .exe van de Officeprogjes op en sleep ze met je rechtermuisknop naar de Windowsstartknop en ga er boven hangen. Een popup verschijnt : "Vastmaken aan menu start".

Op dezelfde manier krijg je ze onderin op de taakbalk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan