Startop opties

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik heb een pc waar zowel 2000 als xp op staan. als ik hem opstart krijg ik dus een menu waa ik kan kieze welke ik wil gebruiken. Nu staan er nog 2 andere versies bij die niet meer op die pc staan. Hoe krijg ik die uit dat menu?

Alvast bedankt :)

Hey,

Ik heb een pc waar zowel 2000 als xp op staan. als ik hem opstart krijg ik dus een menu waa ik kan kieze welke ik wil gebruiken. Nu staan er nog 2 andere versies bij die niet meer op die pc staan. Hoe krijg ik die uit dat menu?

Alvast bedankt :)
Hoi!
Zoek hier eens tussen. Is google, informatie over dualboot verwijderen

Succes ermee.

"Helpmijtoch" moet misschien een bril, want als ik het goed lees wil hij de "dualboot" niet verwijderen maar aanpassen.
Ook dat is natuurlijk wel te vinden via Google, maar dan heeft dit forum ook niet veel bestaansrecht als we daar altijd maar naar verwijzen.

De dualboot aanpassen doe je in de boot.ini file.
Onderstaand een voorbeeld met 3 versies Windows.
De regel met het besturingssysteem die je niet meer hebt haal je weg.
Let er wel op de de nrs. van de partitie blijven kloppen en dat achter default het systeem staat die je als standaard wilt laten starten.

Code:
[boot loader]
timeout=30 /usepmtimer
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect /usepmtimer
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Om bij je boot.ini te komen vanuit XP;
Rechtsklik "Deze computer" kies "eigenschappen"
Tabblad "geavanceerd" onderaan "opstart en herstelinstellingen" knop "instelling"
In het venster wat dan volgt de knop "bewerken".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan