Startpagina Coolweb en hijackattemps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Mijn startpagina telkens blank, Adaware gooit telkens Coolwebtroep er uit, maar komt elke keer weer terug.
Door de hijackattemps worden allerlei favorieten aangemaakt. Gooi ik weg, maar komen ook elke keer weer terug.

Zie de bijlage. Wat moet ik doen om hier van af te komen ?

Bijlagen

• coolweb.jpg
    coolweb.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 43
Heb jij dit in elkaar gezet Pasja? Handig!
Ik wist niet eens dat Merijn er mee opgehouden is.
Jammer.

Wat me wel verbaasd.....waarom niet HitmanPro i.p.v. al die programma's afzonderlijk?

Ik heb de hele procedure gevolgd, echter de troep blijft op mijn PC.
Dus Hitmanpro runnen geeft volgens mij geen toegevoegde waarde. Ik heb hier wel de Hijackthis log bijgevoegd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Problemen opgelost !

Na runnen van Hitmanpro, bleef er toch niets anders over dan Hijackthis te runnen. Met Hijackthis de items grondig geevalueerd en er uiteindelijk 4 gefixed(zie bijlage).
Wel er voor zorgen dat je Hijackthis na het fixen een backup laat maken; kan je altijd weer restoren.
Na deze actie was ik van de problemen af.

Bijlagen

• hijack-fixed.jpg
    hijack-fixed.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 38
Leuk dat je het nog even meldt.
Alleen die startpage blank.....werd dat echt aangemerkt?
Ik heb nog steeds dezelfde startpage maar ik zie wel vaak die blank in het register opduiken en weet nooit wat ik er mee moet doen.

Het was de enige manier om de door mijzelf gewenste startpagina terug te krijgen. Elke keer als ik de internet explorer startte, kreeg ik de 'blank'.
Na de fix met Hijack is ook dit in orde.

Het enige wat nog 'knelt' is het volgende. Een restje spyware dat ik niet weg krijg (ook niet via HitmanPro). Ik verwijder het met Ad-aware en elke keer komt het weer terug (CoolWebSearch). Ook wordt telkens in de favorieten een 'leeg mapje' genaamd 'Links' aangemaakt; heeft vervolgens geen inhoud !
Dit zal - vrijwel zeker - met de CWS-regkey te maken hebben. De overeenkomende sleutel in het register is niet te verwijderen. Zie de bijlage.

Bijlagen

• registercws.jpg
    registercws.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 38
Je zou kunnen proberen CWshredder te runnen, maar ik zou m'n log sowieso laten nakijken door de deskundigen op antispywareoffensief.nl, tenzij je natuurlijk zelf tot de gelukkigen onder ons behoort die de know-how hebben om zo'n log adequaat te kunnen interpreteren.:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
CWShredder zit bij HitmanPro in.

Ach ja, is ook zo.:confused: k gebruik Hitman Pro zelf niet, is me wat te rigoureus.:), en heb dit ook gelezen waarin Buffy het een en ander neerzet, niet de eerste de beste op spywaregebied.:)

Nou, daar denk ik iets gematigder over.
Hoe HitmanPro het allemaal geregeld heeft is mijn probleem niet. Hitman heeft een handige combinatie gemaakt. Je loopt weg en als je terugkomt is alles gedaan.
Ik vind dit juist wel iets voor leken. Dit zijn mensen die altijd, altijd de gevaren onderschatten. Ik heb zo vaak in elkaar gedraaide pc's hier gehad. Bol van de troep en virussen.
Denk je nou echt dat ze na veel raad van mijn kant al die programma's gaan draaien?
Vergeet het maar. Ik mag blij zijn als ze alleen maar op de snelkoppeling van Hitman hoeven te drukken en het ook nog doen.
Dan gebeurt er tenminste toch nog iets. Beter iets dan niets dus.
Spyware Sweeper gaat er vanzelf na een maand wel af want dan is de trial afgelopen. Mocht iemand er aan willen beginnen......vink Webroot SpySweeper dan niet aan.
Ik heb Webroot SpySweeper afgevinkt omdat ik al in de begintijd van het programma al die valse positieven zag . Wel draai ik SpySweeper af en toe apart. Je moet dan wel kunnen intrepeteren. Dan is het toch wel eens handig.
CWShredder heb ik altijd gebruikt. Nooit problemen mee gehad. Ik meen me ook te herinneren dat Merijn er mee opgehouden is. Dus uptodate zal dat ding niet meer zijn.
Mag van mij meelopen.

Het enige wat nog 'knelt' is het volgende. Een restje spyware dat ik niet weg krijg (ook niet via HitmanPro). Ik verwijder het met Ad-aware en elke keer komt het weer terug (CoolWebSearch). Ook wordt telkens in de favorieten een 'leeg mapje' genaamd 'Links' aangemaakt; heeft vervolgens geen inhoud !

Oke, zinvolle info. Maar heeft iemand nog 'n bruikbare tip voor dit specifieke probleem. Heb alles al geprobeerd. De diverse progs gerund na er goed kennis van te hebben genomen.

Als iets steeds terugkomt betekend het waarschijnlijk dat het in je restore zit.
Verwijder eerst weer met AdAware of nog beter CWShredder.
Daarna kun je systeemherstel even uit schakelen. Afsluiten en opnieuw starten.
Scan dan nog eens.

Door dit te 'proberen' moet je het er voor over hebben je herstelpunten kwijt te raken.
Je kunt ze echter zeer snel weer opbouwen door zelf een paar punten te maken als alles goed is.

Ook kun je tussen afsluiten en opnieuw opstarten scannen in de veilige modus. Dit heeft meestal meer succes om dat dan veel processen stil liggen.

Laatst bewerkt:
M@rio (zie de link in zijn post) en Ikself hebben al aangegeven dat je je Log beter aan experts kan voorleggen als je er definitief vanaf wil...

Als iets steeds terugkomt betekent het waarschijnlijk dat het in je restore zit.

Info t.b.v. Elisa e.a (Oplossing probleem CSW Regkey).

1. Systeemherstel uitgeschakeld;
2. Ad-aware in 'veilige modus' gedraaid, critical object verwijderd en weer opnieuw gescand. Regkey blijft aanwezig;
3. PC opnieuw gestart, systeemherstel weer geactiveerd en herstelpunt gemaakt;
4. Betreffende Regkey eerst ge-exporteerd en daarna 'Volledig beheer' gegeven via 'Machtigingen';
5. Betreffende Regkey kon nu worden verwijderd.
6. Na scan Ad-aware PC nu definitief geschoond van CSW-spyware;

Alles werkt nu weer snel e.d.
Bewaar Regkey tijdje voor het geval dat !

Laatst bewerkt:
Zou ik maar doen!
Die CoolWeb wist bij mij ook op de pc te komen en is surf niet zo veel.

Gelukkig opgelost! :)

Ook wordt telkens in de favorieten een 'leeg mapje' genaamd 'Links' aangemaakt; heeft vervolgens geen inhoud !

Voor Elisa e.a. :
Ik weet nu de oorzaak. Ik had 'op enig moment' de map 'Koppelingen gere-named'. Vanaf dat moment werd door Windows telkens het mapje 'Links' aangemaakt.
Ik heb de gere-namede map weer "Koppelingen' genoemd en sinds dat moment wordt de map 'Links' niet meer aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan