startpagina niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cowboyspeedy

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
hallo mensen
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem
heb zelfs op dit forum lopen zoeken maar ik kan het niet oplossen
ik draai op win 7 home premium 64 bit
mijn startpagina is verdwenen naar een blanke pagina
en elke keer als ik hem verander via internet optie's dan blijft hij gewoon op blank staan als ik hem weer open het internet
wat kan ik doen
heb de pc al een paar keer geformateerd daar voor maar na een paar dagen is het weer het zelfde
ik heb net geprobeerd het te herstellen met microsoft fix maar daar werkte het ook niet mee :shocked:
ik word er gek van kan iemand mij helpen

Hallo cowboyspeedy
Ga eens gewoon naar www.google.nl of www.startpagina.nl (iets anders mag natuurlijk ook), waarna je kiest voor de menu-optie 'Extra' en 'Internetopties'. Op het tabblad 'Algemeen' van het dialoogvenster 'Internetopties' klikt je op de knop 'Huidige gebruiken' En als het goed is moet – hoe gek dat ook klinkt – een druk op de knop 'Blanco pagina' het probleem eveneens opgelost. Dit is de makkelijke manier, maar probeer maar eens. Ben eens benieuwd.;)

Probeer maar dit, mischien helpt wel.
Als eerste kijken we dan natuurlijk bij de instellingen van de startpagina onder Extra / Internet-opties, tabblad Algemeen en trachten het daar te wijzigen.
Geen succes? Dan op zoek in het register. Start de registereditor: Start / Uitvoeren, tik in regedit en klik op OK. Navigeer naar de volgende sleutel: HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / InternetExplorer / Main en daar vind je dan in het rechtervenster StartPage. Indien die waarde niet de juiste URL is dan deze hier leegmaken. Dan de gewenste URL weer via Internet-opties instellen.
Nog niet gelukt? Kijk ook in een van deze sleutels: HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / Microsoft / InternetExplorer / Main en HKEY_USERS / .DEFAULT / Software / Microsoft / InternetExplorer / Main. Je zult op een van deze twee plekken de sleutel StartPage of Default_Page_URL aantreffen, mogelijk zelfs allebei. Selecteer de waarde en wijzig de URL in die van je favoriete startpagina.
Er is nog een mogelijkheid. Het wijzigen van de startpagina lukt op zich wel maar elke keer nadat je de computer opnieuw opstart is die ongewenste pagina weer terug. Dan is er een programmaatje op je computer terecht gekomen dat tijdens het opstarten van de PC er voor zorgt dat je startpagina wordt gewijzigd. Om op te zoeken welke programma's er tijdens het starten worden geladen klikken we Start / Uitvoeren, tik in msconfig en klik op OK. Op het tabblad Opstarten kan je dan op zoek naar de boosdoener en hem uitschakelen door het vinkje voor het betreffende programma te verwijderen. Succes...

Laatst bewerkt:
hallo manamana
dat had ik al geprobeerd hoor en dat werkte niet want dan gaat hij gewoon weer terug naar blank
de andere oplossing ga ik vanavond even na kijken hoor zit nu bij een kennis even de pc te fixen
dus word vervolgd en al vast bedant voor de hulp en mee denken hoor

hallo mimica
ik heb je advies opgevolgd maar ik kan bij deze sleutel
HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / InternetExplorer / Main
niet veranderen
want ik krijg dan een schermpje met de tekst

kan de start page niet bewerken: er is een fout opgetreden bij het schrijven van de nieuwe inhoud van de waarde

de andere kon ik wel veranderen maar helpt niet jammer genoeg misschien nog meer tips?:thumb:

nou ik ben eens verder gaan puzzelen met de progie's die opstarten en heb de boosdoender gevonden hoor
het was de vurtial clone drive
nu is alles weer ok dus thanks mensen voor het mee denken hoor

nou ik ben eens verder gaan puzzelen met de progie's die opstarten en heb de boosdoender gevonden hoor
het was de vurtial clone drive
nu is alles weer ok dus thanks mensen voor het mee denken hoor

Graag gedaan he. :thumb:

ja ik ben blij dat zelfs mensen worden geholpen zo snel als ze ook maar net op het forum komen kijken hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan