Startpagina werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hesteren

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2002
Berichten
50
Als ik Internet op wil starten, start hij de laatste tijd standaard op met:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/downloads/ie/getitnow.mspx
Hoe kan ik deze pagina verwijderen en weer terug gaan naar "mijn KPN Vandaag" als startpagina?
Ik werk al met Internet Explorer 7 dus deze hoef ik niet te downloaden. Ook geven zij aan dat het voor Internet Explorer 7 voor Windows XP Service Pack 2 (SP2) is. Ik heb inmiddels Service Pack 3 er al op zitten.
Als ik op het icoon startpagina klik, kom ik wel gewoon in "mijn KPN Vandaag"

Wie heeft er een oplossing voor?
 
Open internet extra opties en daar kun je bovenin de startpagian wijzigen. Click vervolgens op toepassen en ok .
 
Dank voor uw antwoord.
Echter mijn internet startpagina staat ingesteld op : www.kpnvandaag.nl . Dus daar zou hij dan ook in op moeten starten...maar dat doet hij dus niet:(
 
Probeer eens of het is opgelost als je via de site ie nogmaals download.
 
Heb inderdaad al een keer op dowloaden gedrukt maar vervolgens gebeurd er niets. Ik werk ook met ServicePack 3 en het te downloaden bestand is voor ServicePack 2.
Ik vind het echter zo vreemd dat bovengenoemde pagina niet als startpagina staat ingesteld en toch telkens in beeld kom als ik IE opstart
 
Ja ik vind het ook raar maar kan niet bedenken wat er mis is. Kan je dus helaas niet helpen
 
Ja ik vind het ook raar maar kan niet bedenken wat er mis is. Kan je dus helaas niet helpen

Heb vandaag met Microsoft contact gehad. Zij zouden IE6 gratis terug willen plaatsen. Wil ik dat ze de fout in IE7 eruit halen dan mag ik via de creditkaart € 72.50 af laten schrijven en dan zijn zij bereidt om het probleem op te lossen.
Ik vind het toch een beetje een vreemde zaak dat er op een gegeven moment wordt gevraagd of je IE7 gratis wilt downloaden en installeren op jouw computer en dat je vervolgens ongevraagd telkens de opstart pagina krijg zoals in mijn eerste berichtje. De Microsoft medewerker vertelde mij overigens wel dat als je SP3 op je computer hebt staan je dan ook automatisch SP2 hebt en dat je dus zonder probleem het bestand voor SP2 kunt downloaden.
Dat heb ik dus gedaan...maar vervolgens krijg ik weer dezelfde opstart pagina.:evil:
 
Laatst bewerkt:
Ie7

Denk dat ik het probleem heb opgelost.
Heb onder EXTRA ...Pop-upblokkering ingeschakeld en vervolgens komt IE7 wel direct op mijn vooraf ingestelde startpagina terecht.
Nu nog even uitzoeken hoe ik bijv. die bewuste pagina alleen kan blokkeren..:thumb:
 
Denk dat ik het probleem heb opgelost.:

Helaas dit had ik gedacht ja. Maar toen ik de volgende dag het systeem weer opstartte, was het probleem weer terug.:evil:

Dus als er nog computerfreaks op dit forum zijn die denken te weten hoe ik dit verwijderd kan krijgen, hou ik me voor tips en suggesties aanbevolen.
 
Ie7

Ik heb al diverse andere namen ingevoerd als startpagina. Zelfs als ik : About Blank selecteer komt hij nog met die bewuste pagina.
Ik zou IE7 best willen verwijderen maar denk dat ik dan ook mijn Favorieten kwijt ben? Hoe zou ik deze kunnen bewaren zodat ik ze bij een nieuwe installatie weer terug kan zetten?
Ook heb ik al in het configuratiescherm Software zitten zoeken...maar hier kom ik niet specifiek de naam Microsoft Internet Explorer 7 tegen. Zie een hele hoop Microsoft items staan maar weet niet welke ik zou moeten verwijderen.
Mozilla Firefox (3.0.3) kun je nl. wel zo aanklikken:eek:

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
 
Als je firefox instaleerd geeft die toch de optie om bestanden te importeren vanaf IE exploder ? als je dat is doet om je favorieten te bewaren, moet denk ik wel werken of je kan gewoon even een mapje aan maken op je computer, IE exploder openen, favorieten openen, en dan de linkjes uit de favorieten halen en in de map zetten, nieuwe IE exploder installeren en de linkjes gewoon weer terug zetten in favorieten ( werkt bij mij tenminste ).

En om welke versie van IE-exploder gaat het in dit geval gewoon weer 7 ? zo ja kan je hier dowloaden : http://www.microsoft.com/downloads/...BE-3385-447C-8A30-081805B2F90B&displaylang=nl
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gillded,

Bedankt voor de reactie. Zoals ik het nu lees lijkt het verhaal van de Favorieten mij geen probleem...echter weet nog steeds niet hoe ik Internet Explorer 7 van mijn computer moet verwijderen. Heb de versie van IE7 inmiddels weer gedownload en het bestand IE7-WindowsXP-x86-nld opgeslagen. Moet hem alleen nog uitpakken.
 
Probeer de dowload eens te instaleren, of hij instaleert er gewoon overheen, of hij geeft een melding dat hij het niet doet ( mogelijk met verwijder optie ).

Laat even weten wat die geeft, good luck =)

En het is eigenlijk niet mijn pakkie aan, maar waarom neemt u geen Safari of Firefox ? dit zijn snellere en ( persoonlijk ) betere browsers en ook 100% gratis
 
Laatst bewerkt:
Ie7

Hoi Gillded,

Dit heb ik inmiddels diverse keren geprobeerd.
Hij staat gewoon een tijdje te "pruttelen" en vervolgens moet ik systeem opnieuw opstarten en daarna moet ik nog een automatische update installeren (ook na het vorige al een stuk of 3 x te hebben gedaan)
Ik heb Firefox ook op mijn PC staan...maar een aantal familieleden vinden de werkomgeveing van IE7 toch iets makkelijker.
Heb vandaag maar weer eens met de helpdesk van Microsoft gebeld. De behulpzame jongeman zou het doorspelen naar de bewuste help-afdeling. Dus hoop vandaag op een iets positiever bericht dat zij deze ongevraagde "pop-up" voor mij weg kunnen halen. Ze zeggen immers op een van hun IE7 download sites: "MET VERTROUWEN EEN UPGRADE UITVOEREN".
Ik hoop in ieder geval dat mijn vertrouwen in hun niet beschaamd wordt.
 
Hoop het ook voor u, mijn vertrouwen in microsoft is al lang weg, die mensen hebben me al zo vaak te leur gesteld, en vista was helemaal de druppel, ik zal ff voor u verder denken of ik mischien nog een logische oplossing kan bedenken

veel succes voor nu toeminste :thumb:

Edit: Is het onderhand al gelukt om IE exploder te kunnen verwijderen ? zo nee kijk eens hier : http://www.pcleek.com/Internet/Inte...rer-7-verwijderen-en-opnieuw-installeren.html
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi.

Heb via de opgegeven site PCLEEK alles van internet explorer 7 er af kunnen gooien. Toen had ik weer IE6 tot mijn beschikking. Hier kwam de startpagina wel direct in het scherm. Vervolgens moest ik 3 autoupdates installeren en wat zien ik? Juist ja...Internet Explorer 7 stond er ook weer bij. Dus ik alles geinstalleerd. PC weer opnieuw opgestart etc. En wat zie ik tot mijn verbazing bij het opstarten van IE7? Juist ja....hij komt weer voor de dag met de bewuste download pagina.
Zou MS Nederland ook op deze forums kijken?
Misschien dat ze dan in de volgende autoupdate deze fout er uit kunnen halen.
Als eerste zie ik iets heel snel voorbij schieten in de browserbalk van link id 58483 of zoiets en dan gaat hij door naar de getitnow pagina.:evil:
 
AAHH!! ik vervloek microsoft bij deze, die lui moeten echt iets doen aan hun *** browser ( sorry voor men taal gebruik, maar heb het echt helemaal gehad met die lui :(.

Maar als ik het goed gebegrijp heb je nu dus Internet Explorer 7, met www.kpnvandaag.nl als startpagina in gesteld, maar krijg je elke keer http://www.microsoft.com/netherlands.../getitnow.mspx als je Internet Explorer opstart, zo ja is het echt kansloos, zo nee, wat klopt er nu niet meer aan ?
 
Hoi...:)

Geef geen garantie...gewoon een suggestie:

Haal de volgende mappen eens helemaal leeg:

Map " temp" onder map "Windows "

Map " Cookies" onder je eigen profiel onder " Document and Settings "

Map " Temp " en map " Temporary Internet Files " onder " Local settings " onder je eigen profiel onder " Document and Settings "

Dan meteen er na opnieuw opstarten en eens kijken.

Succes , ED
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan