In Hijackthis even de volgende items aanvinken en op Fix checked klikken. Zorg ervoor dat alle IE, OE en Explorer vensters gesloten zijn als je dat doet.
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start
Page=file:///C:/Program%20Files/MS-Connect/Portal/portal.html
F0 - system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\System32\cmd32.exe
O2 - BHO: (no name) - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Program
Files\NewDotNet\newdotnet4_80.dll
O2 - BHO: MediaLoads Enhanced - {85A702BA-EA8F-4B83-AA07-07A5186ACD7E} - C:\Program
Files\MediaLoads Enhanced\ME1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PromulGate] "C:\Program Files\DelFin\PromulGate\PgMonitr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MediaLoads Installer] C:\Program Files\Microsoft AutoRoute\DW.EXE /H
O4 - HKLM\..\Run: [DownloadWare] C:\Program Files\Microsoft AutoRoute\DW.EXE /H
- HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
- HKLM\..\RunServices: [CMD] cmd32.exe
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O16 - DPF: {731918D2-517A-47E2-886A-3BC1380C591D} -
http://webpdp.gator.com/v3/download/pdpplugin_4094_hd3ptdm.cab
O16 - DPF: {841A9192-5690-11D4-A258-0040954A01BE} (DialXSCtl Object) -
http://dialxs.nl/install/dialxs.ocx
Als je dat gedaan hebt start je opnieuw op. Dan zul je merken dat je cmd32 probleem al opgelost is.
Kijk dan in Configuratiescherm > Software of je daar de volgende programma´s kunt vinden en zo ja, verwijder ze daar: NewDotNet of New.Net; Medialoads en KaZaa.
Download daarna van
http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=31 ofwel Adaware 6 of Spybot S&D
Scan daarmee je computer en laat ze de gevonden spybotsverwijderen.
Als je Kazaa wilt blijven gebruiken, kun je hier:
http://www.kazaalite.nl/nl/ een spywarevrije versie krijgen.
Twee dingen in je lijstje zeiden mij niks. Als ze jou ook niks zeggen is het misschien beter om die oko te verwijderen:
O4 - HKLM\..\Run: [MS-Connect] C:\WINDOWS\System32\msite18.exe
O16 - DPF: {03F998B2-0E00-11D3-A498-00104B6EB52E} (MetaStreamCtl Class) -
https://components.viewpoint.com/MT...ttp://www.agila.nl/special/meriva/meriva.html[/url]
Een ander ding, maar dat is een beetje giswerk: je hebt twee virusscanners die beide opstarten. Dit levert vaak problemen op en aangezien je onlangs geinfecteerd bent geweest, vraag ik me af of dat niet daaraan gelegen heeft. Verwijder daarom McAfee of AVG uit je opstartlijst. Je kunt het dan nog wel als backupscanner gebruiken.
Groetjes,
Pieter
PS Ik reageer niet altijd op PB´s en mail. Zeker niet als ik merk dat er misbruik van gemaakt wordt, dus stel je vragen via het forum.