Startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Ik heb als startpagina ingesteld: google.nl. Als ik nu internet explorer afsluit en dan weer opniew start kom ik op mywebsearch.com terecht. Dit gebeurt elke keer weer. Ook heb ik een ongevraagde toolbar van hun site op mijn pc staan. Weet iemand hoe ik mijn startpagina kan beschermen en de toolbar kan verwijderen?

Alvast bedankt.

En nadat je log is nagekeken door Pieter of Olav kan je je startpagina op volgende manier vastzetten:

Eerst je goede startpagina instellen en toepassen aanklikken niet sluiten maar dan op start in de onderste menubalk klikken en dan uitvoeren klikken, hier gpedit.msc intypen dan oke klikken daarna kom je in een scherm waar gebruikersconfig. staat daaronder staan : beheersjablonen, dat klik je aan, open windows onderdelen dan op de tekst van internetexplorer klikken dan zie je een regel met de tekst: het wijzigen van de instellingen voor de startpagina uitschakelen, deze klik je aan en klik je op INSCHAKELEN en daarna op toepassen
Nu sluit je alles en ga je opnieuw naar internetopties in het config. scherm als het goed gegaan is dan is bij algemeen je startpagina gebeuren grijs geworden en kan daar niks meer veranderd worden.

Groetjes,

Raisa

OKé dat zal ik doen.
Alleen als ik gpedit.msc intyp krijf ik het bericht dat windows het bestand niet kan vinden. Wat moet je wel intypen?

Ik zou het niet weten, bij mij krijg ik dezelfde melding als bij jou :(

oh :(
ik gebruik inderdaad XP Home.
Kun je je startpagina wel op een andere manier beveiligen?

Geplaatst door Rick_Klein
oh :(
ik gebruik inderdaad XP Home.
Kun je je startpagina wel op een andere manier beveiligen?

Browserhijackers maken weinig kans wanneer je een alternatieve browser gebruikt in plaats van Internet Explorer, zoals Mozilla, Mozilla Firefox of Opera.

Blijf je liever Internet Explorer als standaardbrowser gebruiken, installeer dan SpywareBlaster ter preventie van spywareproblemen.

Oke.
Maar is spywareblaster ongeveer het zelfde als ad-aware? deze heb ik namelijk al op mijn pc staan.

Geplaatst door Rick_Klein
Oke.
Maar is spywareblaster ongeveer het zelfde als ad-aware? deze heb ik namelijk al op mijn pc staan.

Nee. AdAware verwijdert spyware die al geïnstalleerd is; SpywareBlaster voorkomt dat spyware geïnstalleerd wordt.

Er bestaat wel iets om je startpagina niet te laten hijacken:

download SpySweeper (directe download link) en installeer het. Dit programma werkt net zoals Ad Aware en Spybot, alleen heeft het de functie in zich dat het je startpagina in de gaten houdt. Als hij gehijackt wordt (je startpagina) merkt hij dat en vraagt of jij dat wilt toestaan ja/nee :)

Mocht je de optie niet kunnen vinden in het programma zoek ik hem wel voor je op;)

Graag gedaan, is inderdaad een fijn programma :)

Ik las net de tip van Spy sweeper. Ik heb het gedwonload en laten controleren. Er komen 105 bestandjes uit, grotendeels cookies. Kan ik deze weggooien. Het programma zelf vraagt of ik het in
quarantaine wil zetten? Het aantal gevonden zaken verbaast me omdat Spybot momenteel niets vindt

Je kunt alles wat Spysweeper vindt verwijderen. Ze worden na verwijderen in Quarantine gezet (sommigen) en die moet je dan even verwijderen door op "Select All" te klikken en dan op "Delete All"

Ik gebruik Kazaa, en kreeg bij 2 bestandjes de melding dat ik, na verwijdering ervan, Kazaa wellicht niet meer zou kunnen gebruiken. Dus vandaar mijn vraag.

Geen Kazaa Lite? Gooi Kazaa er dan gauw af! Kazaa is een bron van Spyware!.

Je zou even moeten zoeken met Google voor Kazaa Lite :)

Nee ik gebruik wel Kazaa lite hoor.Maar ik weet niet wat ik voor risico loop wanneer ik die 2 zaken er, ondanks de waarschuwing toch afgooi

Je loopt geen beveiligings risico ofzo, ik gebruik zelf ook Kazaa Lite en Spysweeper, Ik heb altijd alles wat Spy Sweeper vond verwijdert en Kazaa Lite doet het nog perfect!

Mocht Kazaa toch gaan flippen, kun je het altijd opnieuw installeren:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan