Startprobleem met moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter wab62
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Ik moet mijn computer drie a vier maal opstarten wil hij voorbij de post komen en windows gaat starten.
Het mbo is een Aopen73(A)-V R1.00
Processor AMD Athlon 1800. Het verwisselen van de voeding, het verwisselen van geheugen, het verwisselen van de batterij, en hardeschijf geeft geen verbetering. Gezien het grote aantal meldingen van deze fout zonder oplossing, hoop ik toch dat iemand het licht heeft gezien.
Wie kan mij helpen a.u.b.
Willem.

Beste Bandit,

Helaas ook deze optie werkt niet ik moet nog steeds 3 a 4 keer opstarten.
Weet jij of iemand anders nog andere trucjes???
B.v.d.
Willem.:(

Hier komt ie dan!!???
Haal alles van je moederbord er af behalve je videokaart,dus alles wat er op is aan gesloten,zowel voeding als IDE .
Kijk of hij zo normaal voorbij POST komt,als dat zo is ga je alles weer 1 voor 1 opbouwen,maar wel elke keer opnieuw opstarten net zolang totdat je de boosdoener hebt.
SUCCES

Beste Bandit,
Ook die optie geeft geen duidelijk resultaat, kaal met alleen de vga kaart stopt ie ook na de post.
Moet ik weer drie of vier keer starten.
Nog andere ideëen?
Willem

Zie ik eigenkijk nog maar 1 oplossing,en dat is een geheel nieuwe Bios Rom

Titel aangepast "MBO" snapt niet iedereen.;)

Heb je de Bios wel gerest na het flashen?

Ja dat heb ik gedaan het flash proggie van moederbord fabrikant stelt dat zelf voor.
Dank voor de correctie:thumb:
Het probleem schijnt niet zo simpel te zijn getuige de verschillende onopgeloste vragen over dit onderwerp ook op het forum bij de fabrikant.
Wie is de GURU in ons midden?
Mvg,
Willem

Oh ja Bandit deze is gesoldeerd!

Hoe heb je het Bios gereset?
Daarna ook de "Load setup defaults" of Load save fail defaults" geladen in het Bios en op F10(save and exit) gedrukt?

Weet je zeker dat je de goede Bios versie had?

Gesoldeerd? De complete Bios-chip of alleen de houder waarin de Bios-chip zit?
In het laatste geval, kan de Bios-chip nog door een bedrijf her-geprogrammeerd worden.

Beste mensen,
Ik heb nu zowel versie 1.01 als 1.04 van de bios geflashed.(het flash programma van de moederbord fabrikant schakelt automatisch op restart en load defaults van de bios.)
Beide updates hebben niets uitgehaald betreffende het opstarten het is nog steeds vier a vijfmaal nodig opnieuw te starten. Als hij dan weer draait en ik start opnieuw op na korte tijd start hij gewoon op.
Het lijkt wel of hij warm moet draaien, hij doet het in etappes; eerst zelfs geen post beeld, dan wel post maar geen doorstart, daarna doorstart en stopt halverwege, en daarna gaat hij werken. Verwisseld is het geheugen, batterij, harddisk met andere software, voeding,driver voor chipset.
Wie weet nog wat???
Mvg,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan