startproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Het opstarten van XP wordt na enkele seconden onderbroken. Vervolgens maakt het systeem een restart, onderbreekt weer wanneer het Windows XP scherm verschijnt, en dat gaat zomaar door. Ik ben er dan in geslaagd met behulp van Norton Ghost Recovery Disk terug volledig op te starten: Ghost constateerde een fout in de C schijf (waarop Windows staat) en heeft die dan hersteld aan de hand van een herstelpunt. Maar ik ben wel een aantal data kwijt geraakt, onder meer de mails van na de back up. Vraag: wat kan er aan de hand geweest zijn?

Ik weet niet wat er aan de hand geweest is maar wil je wel dringend advieseren je datamappen (documenten, muziek, afbeeldingen, favorieten e.d.) te verplaatsen naar een andere partititie zodat je bij een volgende systeemherstel geen data meer kwijt raakt.

Ik beschik nu wel over herstelpunten, maar ik heb nog geen idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn. Kan iemand helpen? Dank

Helaas ben ik geen helderziende ! Virus ?
Heb je nu je data veilig gesteld ?
Overigens heeft dit je 14 dagen gekost om dit te klaren ?
Succes, Ton

Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan, Ton, daarom ben ik er niet meer intens mee bezig geweest. Mijn data zijn nu in veiligheid gebracht op een externe harde schijf, en de verdwenen mails heb ik terug gekregen via de server van de provider waar ze tien dagen bewaard worden. Ik denk nu ook dat er een virus mee gemoeid is, hoewel ik mijn pc regelmatig had gescand met Norton en A-squared en er geen virus gevonden werd.

Ik beschik nu wel over herstelpunten, maar ik heb nog geen idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn. Kan iemand helpen? Dank

Als ik goed lees had je eerst geen herstelpunten? Dan moet je denken aan 'n virus/malware e.d.Maar volg de raad van anton44 maar op,dan ben je nooit je data kwijt.
Ikzelf gebruik "simply backup tool" voor de data van OutlookExpress e.d. weg te schrijven naar 'n andere partitie,nooit verlies van mails!

Als ik het goed begrijp is je vraag opgelost. Wil je hem dan ook als zodanig merken ? Rechts-onder.
Succes, Ton

Ik had wel Norton Ghost die wekelijks herstelpunten aanmaakte. Sinds het incident doe ik het vaker. Ze staan nu veilig op een externe La Cie.
Ghost heeft de fouten gevonden op de harde C-schijf en heeft ze ook hersteld, waardoor de pc weer in beweging is gekomen.
De herstelpunten van Windiws XP hebben me niet kunnen helpen.

Wanneer je computer herstart, terwijl je aan het laden ben, kan dat duiden op een hardware fout, en het is een wonder dat je met NG de boel heb terug gekregen.
Geheugen fouten e.d. worden vaak op dat moment opgevangen door een reboot.

Wanneer windows grote fouten maakt waardoor het niet meer op kan starten dan worden die vaak voor het logo weergegeven.
Tijdens het logo worden alle aparaten na gechecked en zie je bijvoorbeeld ook vaak lampjes van toetsenbord en muis aan gaan.
Het zou kunnen dat je iets heb veranderd aan een aparaat, bijvoorbeeld een stuur programma, of een bepaalde driver. Vaak is het op te lossen door, laatste instellingen die werkte, aan te klikken in het veilige modus menu.
Maar lang niet altijd.

Een goede backup is raadzaam natuurlijk, de fout is niet voor niets gemaakt.

En ff een tip';) een goede backup bestaat uit:
Meerdere kopies van de belangrijke bestanden.
Gevestigd op meerdere lokaties (ander huis, of kluis)
Niet overschrijfbaar (ivm met virusjes, dus externe hdd is niet aan te raden)

gl!

Niet overschrijfbaar (ivm met virusjes, dus externe hdd is niet aan te raden) ....
Wel eens gehoord van CD-rot ?
HD of flash zijn qua levensduur betrouwbaarder !

ik had het natuurlijk over huistuin&keuken hardeschijfjes;)

Het is meer dat mensen usb sticks en losse hdd als backup opslag zien, maar waneer die daarna beschreven kunnen worden, is de kans op infectie alsnog inzicht en dat zou zonde zijn;)

Maar is niet waar de vraag om gaat;) Sorry!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan