Startup opties database herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kplas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
In mijn database heb ik via de optie "start-up" de diverse menu's uitgeschakeld om te voorkomen dat gebruikers van de database ongewenste wijzigingen kunnen doorvoeren in de database. Nu wil ik deze menu's weer terughalen, deze kan ik echter niet meer vinden (de optie start-up is ook niet meer zichtbaar). Normaal gesproken kon ik dit doen door de shift-knop ingedrukt te houden, dit lukt niet omdat ik nu gebruik maak van een "secured" toegang (middels gebruikersnaam en wachtwoord). De database wordt nu dus opgestart middels een snelkoppeling. Iemand suggesties? Alvast bedankt.

Nieuw bestand

Wat dacht je ervan een nieuw access-bestand te maken en daarin alle objecten uit je originele bestand te importeren? Als je dit probeert, denk dan aan eventuele werkbalken en import/exportspecificaties, als je die hebt, dan moet je die expliciet aanzetten bij het importeren.

Dit heb ik al geprobeerd. Dan krijg ik vervolgens onderstaande melding.

You do not have the necessary permissions to use the ‘*.mdb’ object. Have your system administrator or the person who created this object establish the appropriate permissions for you.

Ik heb zelf de database gecreëerd...

Werkgroep

Je moet je wel eerst aanmelden bij dezelfde werkgroep als waarmee je de originele database ook hebt gemaakt. Als het goed is staat die ook in je shortcut vermeld, achter de /wrkgrp optie?!?

opgelost!

Inmiddels heb ik ook geprobeerd om via een andere database de tabellen te importeren, dit ging op zich goed, echter binnen de formulieren waren de connecties met de tabellen verdwenen..

Uiteindelijk toch opgelost. Via F11 naar het database window gegaan. Een nieuwe macro aangemaakt met daarin het volgende command: RunCommand -> StartupProperties. Vervolgens kan ik, wanneer ik deze macro opstart, de menu's voor de database weer aanpassen.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan