Startupproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guidovdv

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2002
Na herassemblage van mijn pc wil deze niet meer starten, ttz er gebeurt niets, juist alleen de fan die even in beweging floept voor een secondje of zo...
Kan er mij iemand raadgeven ?:confused:

heb je alle hardware in je pc vernieuwd?draait alleen de fan de processer maar even

Geplaatst door smilie
heb je alle hardware in je pc vernieuwd?draait alleen de fan de processer maar even

sorry, maar ik zoek mijn weg nog een beetje in dit forum..., hopelijk geraken jullie er nog een beetje aan uit,

Geplaatst door Guidovdv
sorry, maar ik zoek mijn weg nog een beetje in dit forum..., hopelijk geraken jullie er nog een beetje aan uit,
Geeft niet we helpen je wel opweg, maar je had nu ook je antwoord hier nog even kunnen plaatsen.

Het volgende had je verkeerd geplaatst, maar was wel het antwoord op deze vraag.:)
Geplaatst door Guidovdv
Inderdaad ja, alleen moederbord en processor+fan+geheugen zijn gebleven; de rest is vernieuwd.....

Stel !

Stel, je hebt een nieuwe pc waarvan alles goed is behalve het moederbord. Langs de andere kant heb je een andere oudere pc waarvan het moederbord prima is. Dus waarom zou je dan het goede moederbord en toebehoren (processor+fan+geheugen) dan niet kunnen plaatsen in de andere behuizing (die toevallig goed is en ook voorzien is van goede cd-rom, hd,floppy etc.) Alleen, hij moet dan natuurlijk nog willen opstarten...!! Iemand enig idee ??:o

ligt aan het moederbord,je moet nakijken in de handleiding van je moederbord welke processor er op kan ,welke type geheugen.je kunt bij wijze van spreken geen pentium 4 processor op een pentium 3 moederbord plaatsen.kun je even aangeven wat je wilt verplaatsen,type processer,merk moederbord ,geheugen.

Probleem opgelost, bedankt

Moederbord, geheugen,processor en fan zijn hetzelfde gebleven; daar ben ik trouwens niet aan geweest.

Dus qua compatibiliteit was er in principe geen probleem...

Maar er was wel een niet compatibel element, t.t.z. een uitbreiding voor USB, die de zaak blokkeerde; na verwijdering bleek hij wel perfect op te starten....

Bedankt voor de hints.... Guido
:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan