Dag iedereen,
Ik heb een jaar geleden gedacht dat ik Static, Dim enz. snapte. Maar nu moet ik het weer eens moeilijk gaan gebruiken en het lukt niet. Ik weet niet eens of het nodig is:O. Wie helpt mij??
De situatie is als volgt:
ik ben een programma aan het schrijven dat bestaat uit een 'listbox', met objecten, en daarnaast 5 textboxen. Zodra er op een item in de 'listbox' wordt geklikt, wil ik dat de eigenschappen van dat object in de 5 textboxen komt.
Ik heb, leek mij handig, een TYPE gemaakt:
TYPE objecten
object1 as integer
object2 as string
ojbect3 as double
end type
In de functie waar de objecten gemaakt worden:
static objBLAAT(10) as objecten
objBlaat(10).object1 = 20
objBlaat(10).object2 = "BLAAT"
objBlaat(10).object3 = 5
Nu wil ik in een andere funcite, de objecten laten zien:
textbox1 = objBlaat(10).object1
textbox2 = objBlaat(10).object2
bladibladieblaat
Het probleem zit hem in de laatse functie. Want objBlaat(10) is geen object meer:O.
Ik zat te denken om de objecten direct naar de DataBase te sturen, maar dan kun je geen save optie meer invoegen.
Iemand heeft mij ooit iets over ARRAY vertelt, maar daar kwam ik niet uit.
mvg
Wouter
Ik heb een jaar geleden gedacht dat ik Static, Dim enz. snapte. Maar nu moet ik het weer eens moeilijk gaan gebruiken en het lukt niet. Ik weet niet eens of het nodig is:O. Wie helpt mij??
De situatie is als volgt:
ik ben een programma aan het schrijven dat bestaat uit een 'listbox', met objecten, en daarnaast 5 textboxen. Zodra er op een item in de 'listbox' wordt geklikt, wil ik dat de eigenschappen van dat object in de 5 textboxen komt.
Ik heb, leek mij handig, een TYPE gemaakt:
TYPE objecten
object1 as integer
object2 as string
ojbect3 as double
end type
In de functie waar de objecten gemaakt worden:
static objBLAAT(10) as objecten
objBlaat(10).object1 = 20
objBlaat(10).object2 = "BLAAT"
objBlaat(10).object3 = 5
Nu wil ik in een andere funcite, de objecten laten zien:
textbox1 = objBlaat(10).object1
textbox2 = objBlaat(10).object2
bladibladieblaat
Het probleem zit hem in de laatse functie. Want objBlaat(10) is geen object meer:O.
Ik zat te denken om de objecten direct naar de DataBase te sturen, maar dan kun je geen save optie meer invoegen.
Iemand heeft mij ooit iets over ARRAY vertelt, maar daar kwam ik niet uit.
mvg
Wouter