static IP-adres ZONDER router

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarthDuval

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
62
Ik heb het laatst een "nieuwe" pc samengesteld van 2 oude, die ik hier nog had liggen. Alles werkt goed, ik heb windows XP Home Edition succesvol geïnstalleerd, en ik wil er een paar servers op draaien. Ik heb momenteel een CoD server, en een TeamSpeak server. Alleen vind ik het vrij jammer dat et IP-adres dynamic is. nu moet ik haast iedere dag een ander adres geven aan iedereen die op de ts server wil. Ik heb op verschillende websites (o.a. www.portforward.com) tutorials gevolgt voor een static IP te zetten. Nu, ELKE keer hebben ze het over een router, maar ik heb er geen :evil::evil: Weet er iemand of het wel gaat zonder router. Ik wil wel een router gaan kopen binnekort, maar nu nog niet echt...
 
Ik heb eens iets afgehaald van no-ip.com, maar ik kon er eigenljk niet echt meer aan uit :confused:
Is zo een dynamic DNS niet ongeveer hetzelfde ?
 
Hier kan je mee beginnen.

Free dynamic dns, is dus naargelang welke software en dnsserver(niet jouw server) gaat gebruiken een configuratie. Die op jouw computer een klein programma installeerd dat telekens als je IP veranderd dit bekend maakt op een DNS server waarbij je een (free) account hebt. Bij die DNS server krijg je dan een URL toegekend. Bijvoorbeeld http;//go.to/myserver. Telkens als iemand naar die URL gaat zal de DNS server die persoon omleiden naar jouw IP adres en komt dan zo op je computer terecht.

En maakt dan niet uit of je IP veranderd of niet, omdat je IP telkens via dat programma op jouw computer jouw IP doorgeeft aan de DNS server.

Bij veel van die DNS servers kan je ook een pagina aanmaken in het geval je niet online zou zijn. Dan krijgen de bezoerkers die pagina te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan