Static IP voor Xbox One

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok top dan ga ik nu het ip instellen. Ik heb nog niks geforward omdat in die uitleg stond dat je eerst een static ip moest hebben, klopt dat?

Oke dat is gelukt, het internet werkt nog steeds. Nu moet ik forwarden. Nou nog even een vraag daarover. Mijn internet komt het huis binnen via een modem en vanuit daar gaat het via het stroomnet naar boven waar het in een andere router komt. Vanuit daar heb ik mijn xbox bedraad aangesloten zodat ik een betere connectie had. Moet ik dan ook portforwarden in beide routers of alleen in het modem?

ik denk dat de kabel die uit het stroom net komt in de router gaat?
in welke poort zit hij dan? WAN? of in 1-2-3-4?

Vanuit het stroomnet gaat de kabel in de een poort met 'internet' erboven. In de poorten 1-2 zitten de beide Xboxen.

ga naar de webinterface van de router. dat ip met op het einde .1 in je webbrowser typen en enter

en maak eens een screenshot van de details pagina van de router.

even een laptopje aansluiten denk aan de router met een kabeltje of draadloos verbinden als je dan maar wel met die router verbind niet met de modem.

Kom je dan uit bij de modem of bij de router?

Laatst bewerkt:
Als ik dat doe kom in mijn instellingen van de UPC modem/router. Is dat degene die ik moet hebben of de router boven?

Probeer eerst maar eens het ip van de xbox in te forwarden in je modem.

Denk dat je router in bridge modus staat dus dan zou dat moeten werken,

als je router boven een appart subnet opbouwd moet je in de router het ip adress van de xbox forwarden en dan in de modem het ipadress wat de router heeft gekregen forwarden

Welk Ip type ja als je je router boven wilt bereiken?

Ik ga de porten proberen te forwarden.

Mijn router staat niet in bridge modus en ik heb dat een tijdje geleden wel eens aan gehad alleen daardoor kon je niet meer op dat netwerk komen. Dan had ik dus alleen de router die boven staat...

Ik heb geen idee of mijn router een apart subnet heeft opgebouwd.

Je laatste vraag snap ik niet helemaal...:)

EDIT: Ik heb de poorten geforward, moet ik nu nog in de andere router (boven) diezelfde poorten forwarden? En moet ik ook het protocol selecteren?

Laatst bewerkt:
Als hij niet in bridge modus staat moet je op de details pagina van de router even opzoeken wat zijn externe ip adres is.

die moet je dan in de UPC forwarden naar de porten van de xbox

Waar kan ik dit externe adres vinden, ik kon hem niet vinden. En wat moet ik dan met dit adres doen, ik moet hem toch niet invullen als doel ip-adres?

je zult in de router de poorten moeten forwarden naar het ip van je xbox

en in de modem zal je de poorten moeten forwarden naar het ip van je router.

kijk eens in de DHCP tabel van je modem en probeer de uitgegeven ipadressen eens te bereiken door deze te bezoeken in de browser.

waarschijnlijk heb je hem gevonden als je een ipadres bezoekt en je browser vraagt om inlog gegevens

met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
in die router kan je het ip adres vinden je moet inloggen op de router zoals je inlogt op de modem

Bedankt,

Ik heb de poorten geforward en en het NAT type staat open. Helemaal toppie. Ik hoop dat hij open blijft staan! :thumb: En anders vraag ik morgen wel weer opnieuw haha.

Heel erg bedankt voor je hulp!

Hallo twalgering kunt u mij misschien ook helpen ik ben helaas wel een leek.
Maar heb ernstige problemen .met gta online ik heb exht al van alles geprobeerd wat ik kon vinden op internet om het op te lossen. Helaas nog niet gelukt. Er staat bij dus veel time out session gta. Ik heb een open nat maar kan niet met andere spelers spelen want ik word er elke keer uitgegooid. Ik heb de poorten toegevoegd in mijn modem en dns 8888 en 8844 en ik heb ook een technicolour maar krijg geen static ip.
Heeft u een idee het is via kabel modem rechtstreeks naar xbox. Als ik een anders spel doe heb ik nergens problemen mee.

Gr kevin

Beste kevinvo!

Zou je misschien voor jou probleem een eigen topic willen starten?

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan