Static IP Win 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

zDrizzle

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Berichten
8
Ik probeer al een tijdje een static IP te krijgen om bepaalde ports te openen naar mijn pc! Omdat DHCP aan staat in de router en ik het niet uit wil zetten omdat er meerde pc's staan die wel met DHCP werken. Maar als ik dus in WIN 98 rechter muisklik netwerkomgeving doe en dan eigenschappen en dan TCP/IP protocol eigenschappen opvraag dan kan je zelf een IP toewijzen of er 1 laten toewijzen.... Ik wil dus zelf een IP toewijzen aan mijn pc! Dat heb ik geprobeerd:
IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0

En dan bij gateway: 192.168.1.1 (router's adres)

En dan moet je opnieuw opstarten. Maar als ik dat heb gedaan werkt mijn internet op deze pc niet meer :( Ik kan dan nog wel iedereen pingen enzo (ook de router) dus het ligt niet aan mijn netwerk.

Mijn vraag is dus hoe ik het voor elkaar krijg om een static IP te krijgen en dat alles werkt?


Systeem specificaties:
Pentium 3 450
OS: Windows 98 Second Edition
Netwerkkaart: 3Com Fast Etherlink XL 10/100 Mb TX Ethernet NIC (3c905TX)
Internet explorer 6 + servicepack 1
 
Ik denk dat je de DNS ook nog even op 192.168.1.1 (router) moet zetten.
 
Uhm... nou dan heb ik een hostnaam nodig en een domein of zoiets.... ik snap niet zoveel van dat DNS, kan je me uitleggen wat daar moet komen te staan??
 
Laat maar hoeft al niet meer! Ik heb gewoon inderdaad DNS ingeschakeld en 192.168.1.1 ingevoerd en als hostnaam: router en het doet het nu!!

Hartelijk bedankt!!!! Echt je wilt niet weten hoe blij ik nu ben :D :thumb: :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan