station e en d zijn spoorloos!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriebel

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Hallo,

Mijn computer erkend de stations e en d niet meer, ik kan niet meer afspelen want hij staat gewoon niet aangegeven. Bij het apparaatbeheer staat er bij beide stations een groot uitroepteken. Windows geeft aan dat ik het moet verwijderen etc maar dit helpt niet.

Dit zijn mijn cd-rom en mijn brander. Hoe kan dit? Kan iemand mij helpen?

Groetjes Kriebel.

Je kunt het beste eerst de ide controller deinstalleren in apparaatbeheer, ide-ata/atapi controllers , als de drives aan de secundary hangen, deze deinstalleren, en anders de primary, of alle twee, rebooten, windows de drivers laten installeren en opnieuw rebooten.

Mocht dat niet willen, de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op internet en deze installeren.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zegt [/QUOTE]Moxht dat niet willen, de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op ie en deze installeren.[/QUOTE]

wat zeg je allemaal??

Laatst bewerkt:
hallo, aardig dat jullie gelijk reageren maar ik snap er echt niets van!

Ik ben niet zo heel handig... kun je het misschien iets duidelijker maken?:confused:

Bij apparaatbeheer, ide-ata/atapi controllers, de primary en secundary controller deinstalleren doormiddel van de rechtermuistoets.

Probeer dat eerst eens.

Lange Pier zei:
Bij apparaatbeheer, ide-ata/atapi controllers, de primary en secundary controller deinstalleren doormiddel van de rechtermuistoets.

Probeer dat eerst eens.

Aanvullend: Voor apparaatbeheer, klik rechts op "Deze Computer">eigenschappen>Hardware>Apparaatbeheer

Bertus zei:
Lange Pier zegt
Moxht dat niet willen, de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op ie en deze installeren.[/QUOTE]

wat zeg je allemaal??[/QUOTE]

Lezen is niet zo moeilijk hoor. Mocht dat niet willen(lukken), de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op ie(Internet Explorer) en deze installeren. :-)

:o net geprobeerd, windows installeert alles weer maar nog steeds geen erkenning!

Okay en nu; nieuwste.. chipnet... ie ( nu weet ik dat ook weer) ?/ sorry mensen dit moet ik echt nog leren!

Kun je het type en naam van je moederbord en/of computer opgeven?
Of heb je nog de manual waar het instaat?

Het gaat over het type/naam van de chipset.

Je kunt natuurlijk ook een herstelpunt opzoeken toen de drives wel werkten.

Welke software of hardware heb je sindsdien geinstalleerd?

Zitten alle IDE kabels goed aangedrukt?
Open hiervoor je kast, en volg de platte 80-aderige kabels. Haal ze evt. uit de spelers, en monteer ze opnieuw. Doe ditzelfde met de aansluiting op je Mobo.

Helpt dit niet, haal dan de kabel van één van de twee spelers los. Herstart nu je pc.

Ziet ie nu wel een speler?

Zo nee, sluit hem weer aan, en verwijder de IDE kabel van de andere speler.

ps: De kabels loshalen doe je natuurlijk zonder spanning op je pc.

Mvg P

Ik heb hier een User`s Manual daar staat op;
MS-6165 Micro ARX BX10 mainbord.....

( en niet uitlachen als dit iets heeeel anders is he :D )

patrickt zei:
Moxht dat niet willen, de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op ie en deze installeren.

wat zeg je allemaal??[/QUOTE]

Lezen is niet zo moeilijk hoor. Mocht dat niet willen(lukken), de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op ie(Internet Explorer) en deze installeren. :-)[/QUOTE]

bedankt voor de verklaring,ik kwam er niet uit :D:p

Laatst bewerkt:
Ik zal de schuldige even aanwijzen, mijn broer heeft laatst iets gedaan om het branden te laten werken, een soort programma om te branden. Daarna deed hij het niet meer denk ik, dat weten we niet precies.

Daar kan ik verder ook niks over zeggen...

En alle stekkers eruit trekken, jeetje joh ik weet niet eens hoe ik die kast open krijg....ik durf wel wat te proberen...?

Ik ga nu even weg! Rond de middag kijk ik weer op het forum....

Bertus zei:
wat zeg je allemaal??

Lezen is niet zo moeilijk hoor. Mocht dat niet willen(lukken), de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op ie(Internet Explorer) en deze installeren. :-)[/QUOTE]

bedankt voor de verklaring,ik kwam er niet uit :D:p[/QUOTE]

Ik moest ook ff 3x lezen hoor. IE is duidelijker als ie :p :p

Lange Pier zei:
Je kunt het beste eerst de ide controller deinstalleren in apparaatbeheer, ide-ata/atapi controllers , als de drives aan de secundary hangen, deze deinstalleren, en anders de primary, of alle twee, rebooten, windows de drivers laten installeren en opnieuw rebooten.

Mocht dat niet willen, de nieuwste drivers voor je chipset opzoeken op internet en deze installeren.

Zo beter?:shocked: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan