Station wordt 2 keer getoond in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb een nieuw station, R aangemaakt.
Om de één of andere reden wordt dit in de Verkenner (en bij het opslaan van een bestand) twee keer getoond. Is dit een bug en hoe los ik dit op?
Knipsel.JPG

hmm,
Senior member.
Dan weet je er toch iets meer vanaf.
Kijk eens wat de (verschillen) zijn in eigenschappen van die twee.
Probeer eens een programma dat het register controleert.
Werkt dat niet dan zou je handmatig het register kunnen nalopen op R:\
Wel nadat je een backup van het register gemaakt hebt.

Dan kun je die R:\ verwijderen waarvan je verwacht dat die dubbel is.
Nauwkeuriger kan ik je niet helpen.

De eigenschappen (bekeken met rechtermuisknop) zijn exact dezelfde. Ook snelmenu (met rechter muisknop)
De iconen zijn verschillend.
Misschien heeft het te maken met het volgende:
Oorspronkelijk stonden "documenten" en "afbeeldingen" op de C. Ik heb dan via de eigenschappen de locatie gewijzigd naar R. Achteraf heb ik gelezen dat dit niet mag, ik had eerst op de R de submappen "documenten" en "afbeeldingen" moeten maken.
Dit zou je niet kunnen corrigeren achteraf, tenzij je een nieuwe gebruiker aanmaakt (maar hierin slaag ik niet omdat ik niet het e-mailadres van de originele gebruiker kan ingeven en ook geen nieuw email adres kan aanvragen, krijg steeds de melding dat de Microsoft site niet beschikbaar is)

Van het register blijf ik liever af, tenzij ik exact weet hoe je het moet wijzigen. Welk programma is het beste om het te controleren (dus onder Windows 8.1)?

Kun je de zaak niet op dezelfde manier weer terug naar c: zetten?

Zelf sleep ik die mappen naar de nieuwe locatie. Niet via eigenschappen wijzigen.

Misschien sleep je de mappen dus eens terug naar de oude locatie op c:

CCleaner is een programma dat alles en nogwat naloopt en herstelt.

Laatst bewerkt:
Die R's zijn toch "onder deze pc" snelkoppelingen? Muis erop zetten en deleten lijkt me.

'R's zijn geen snelkoppelingen, maar lokale schijven, die ga ik dus niet deleten!

Met die mappen is het ook eigenaardig gesteld.
Ik had dus bij de Map "documenten" en "afbeeldingen" van "Deze computer" via rechter muisknop geopteerd voor "locatie wijzigen" en verwezen naar de R, in de verwachting dat die mappen daar zouden terechtkomen en in Word ed als standaard locatie zouden gebruikt worden.
Wat bleek? Enkel de bestanden uit die mappen waren naar R verplaatst, en de mappen zelf waren spoorloos. Ik heb dan zelf die mappen aangemaakt op R, en in mijn Office 2013 de standaard locatie ingesteld want die stond op R.
Voor de mappen "Muziek" en "Video" heb ik eerst gelijknamige mappen gemaakt op R, en daarna de locatie van de gelijknamige mappen op de "Deze computer" gewijzigd, ook weer via de eigenschappen.
Wat blijkt nu?
De mappen "Documenten" en "Afbeeldingen op de "Deze computer" zijn dus spoorloos.
De mappen onder de "Deze Computer", "muziek" en "video", zijn "systeemmappen", je kunt die wel kopiëren maar niet verplaatsen.
De zelf gemaakte mappen "documenten", "afbeeldingen", "muziek" en "video" op de R zijn "bestandsmappen" die je op de gebruikelijke manieren kunt verplaatsen.
Bibliotheken zijn in de Verkenner niet te zien, maar je kunt wel een map via rechter muis in een bibliotheek opnemen.
Ben ik nu de enige die dit alles uiterst verwarrend vind :evil:???

Laatst bewerkt:
De mappen "Documenten" en "Afbeeldingen op de "Deze computer" zijn dus spoorloos.
Neen... niet spoorloos... maar heten nu R... kijk maar naar die 2 icoontjes... die zijn van mijn documenten en plaatjes... ;)
Je hebt dus de locaite gewijzigd van
C:\gebruikers\reneemettrie\mijn documenten
naar
R:\
zonder een map te kiezen of aan te maken....
Ik maak altijd eerst een Mijn Documenten map aan op de andere schijf en verhuis het daarna pas...

Dat kun je dus nu alsnog doen en dan weer een verhuizing doen, maar dan naar die map....

Ben ik nu de enige die dit alles uiterst verwarrend vind :evil:???

Helemaal mee eens.
Als M$ nu eens een optie gaf om dergelijke documenten bij installatie een plek op een andere schijf te geven zou veel van dit leed voorkomen worden.
Helaas heb ik nu geen veel betere oplossing dan wat ik al schreef.
Namelijk als je op de een of andere manier toch aan je documenten kunt komen, kopieer ze naar een andere locatie (bv externe schijf) Daar kan dus niets meer mee gebeuren.
Dan kun je van alles proberen, tot en met wissen van r: zonder dat je echt schade oploopt.
Verder kan ik je niet helpen.

Mee eens, Koztenzer. Ze zouden gewoon bij installatie moeten vragen of je een tweede partitie voor je gegevens wenst...
Is ook miserie om de gegevens (outlook, instellingen,....) van de oude PC over te zetten, je moet overal gaan zoeken waar die zitten.

Neen... niet spoorloos... maar heten nu R... kijk maar naar die 2 icoontjes... die zijn van mijn documenten en plaatjes... ;)
Je hebt dus de locaite gewijzigd van
C:\gebruikers\reneemettrie\mijn documenten
naar
R:\
zonder een map te kiezen of aan te maken....
Ik maak altijd eerst een Mijn Documenten map aan op de andere schijf en verhuis het daarna pas...

Dat kun je dus nu alsnog doen en dan weer een verhuizing doen, maar dan naar die map....

Waarom staat er dan bij eigenschappen van R "lokale schijf" en niet "systeemmap"?
Maar nu praktisch: bedoel je dat ik via de eigenschappen van die R met de plaatjes de locatie moet wijzigen naar R:\afbeeldingen en bij de R met de documenten naar R:\Documenten? Dus naar submappen van zichzelf??? (Ik heb het nog niet gedaan)
Knipsel.JPG

De default terug instellen gaat niet :mad:
Knipsel.JPG
Ik denk dat ik het maar zo ga laten...

Daar staat dat ze op C staan.... of is dat juist het probleem... je register lijkt beschadigd....
Je hebt geen herstelpunt meer?

Geen herstelpunt, neen. ER werd nergens vermeld dat ik dat moest maken...
Op de link die je gaf staat iets van registerinstellingen. Zou ik het op die manier kunnen corrigeren?
Maar hoe maak ik een herstelpunt en wat te doen als er iets fout gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan