Stations Letter niet aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met een schijf van mij(niet een groot probleem maar tog irritant).
Het probleem is namelijk dat ik de stations letter van mijn schijf niet kan veranderen(ik heb 6 schijven in mijn systeem maar dit probleem is er alleen bij 1).

Als ik via disk management de drive letter probeer aan te passen krijg ik de volgende melding:
2py41mt.png

En als ik de driver letter probeer te verwijderen krijg ik de volgende melding:
3gcgx.png

de drive letter die ik probeer toe te wijzen is de D: de letter is nog niet in gebruik en zou dus gewoon bruikbaar moeten zijn.

D: is misschien een verborgen partitie waar een image v.d. fabrikant op staat?
Wat is de driveletter van je optisch station?
Plaats eens een screenshot van diskmgmt.msc

Laatst bewerkt:
Nou het is een data schijf die zelf heb gekocht en erin heb geprikt dus dat is niet het geval, ook heb ik full control op de schijf zelf.

-update: Volgens mij weet ik wat het probleem is, er staat namelijk een paging file op van de vorige os maar dit krijg ik niet verwijderd omdat het bestand in gebruik is. Weet iemand hier iets voor?

Laatst bewerkt:
Dat kun je toch instellen bij geavanceerde systeeminstellingen en dan opnieuw opstarten? Je pagefile dan aan een andere schijf toewijzen.

Laatst bewerkt:
Klopt dat kan ook maar ik heb geen pagefiles aanstaan, het bestand op mijn data schijf is nog een overblijfsel van het vorige operating system en is dus niet te verwijderen.

Staat het wisselbestand ook bij de virtuele geheugeninstellingen?, alles op 0 zetten en rebooten, helpt dat?
Ipp kun je gewoon een wisselbestand op een andere schijf/station wissen als hij niet van de draaiende is.

Het wisselbestand is zelf niet terug te vinden bij de virtuele geheugeninstellingen, alles op 0 zetten heb ik ook geprobeerd maar dit heeft dus om een of andere reden geen nut.
Het virtuele geheugen is bij deze OS ook nooit aangezet maar tog laat hij zien dat het gebruikt word(Zie afbeelding hieronder).

1h5btx.png

Nog een PC staan of een andere versie van windows op deze PC?
Een Knoppix of een Ubuntu DVD in de la?

Hang de schijf in die andere en probeer het daar?
Had je nu zelf ook wel bedacht maar toch.

Klopt daar had ik ook al aan gedacht (zit op ict opleiding dus weet zelf ook wel het een en ander :)) maar het werkt dus niet ik krijg precies dezelfde melding.

Maak jezelf eens eigenaar van de hele schijf en kijk of het dan wel lukt, welk OS?

Het onderstaande heeft gewerkt met dank aan Lange Pier!
-Open a command prompt. Click Start.
-In XP click Run, and type “cmd” in the dialogue box.
-In Vista or 7, just enter the command in the search box and press Ctrl + Shift + Enter to run it as an Administrator.
-Vista and 7 will ask for confirmation. Click Yes.
-3Unmount the drive. Type “mountvol Path /d” where “Path” is the folder that the drive is mounted to.

Maak jezelf eens eigenaar van de hele schijf en kijk of het dan wel lukt, welk OS?
Ik was al eigenaar van de schijf dus dat was het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan