stations niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin64

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Zowel mijn cd/dvd cardreader als usb (memory-stick) zijn niet meer toegankelijk.
In het begin deed mijn cd en dvd het af en toe.
Ik heb een nieuwe dvd writer geplaatst, die deed het twee dagen, maar het geklooi is weer begonnen. Nu doet hij het weer niet.
Ook muziek of films die ik gebrand wordt niet meer gezien.
Wie kan mij hiermee helpen??
Alvast bedankt!!

Staan er meldingen in je apparatenbeheer?

Helaas staan er nergens foutmeldingen.
Dat zou het probleem iets makkelijker maken.

Laatst bewerkt:
Je ben dus in de kast geweest!
Doe dat nog maar eens,en sluit je bekabeling eens allemal overnieuw aan,wel goed aandrukken.
Kan zomaar de oplossing er van zijn.

Master / slave settings goed staan?

Ik ben niet meer in de kast geweest en sinds 3 dagen kan ik weer CD's en DVD's branden.
Raar gedoe allemaal.
Mijn memory stick en cardreader doen het helaas nog niet.
De PC ziet ze wel, wil ik ze openen krijg ik de melding: Niet toegankelijk, onjuiste functie.
Ze openen ook niet automatisch.

Start>Uitvoeren> intrommelen diskmgmt.msc als ze daar bij staan een letter toewijzen al geprobeert?

Wat ik vergeten was om in mijn vorige reactie te ermelden was dat het station van de mem stick, station I is. Ik heb gedaan wat je voorstelde en hij ziet de memory stick (I), zegt dat het een 500 Mb stick is (klopt) en dat er 500 Mb vrij is (klopt niet).
En.. jawel als ik hem probeer te openen of te verkennen krijg de melding dat I:\ niet toegankelijk, onjuiste functie.
Ik vraag me af of ik misschien aan het openen of verkennen een andere functie moet toekennen. Ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Lijkt me trouwens ook sterk hoor.

Ik heb al een poging gedaan om te formatteren, maar dat kan hij niet. (geen toegang)
Met smart recovery probeer ik om de (beschadigde gegevens zegt hij) er af te halen.
Nu schiet het mij te binnen dat ik de stick er wel eens uit heb gehaald zonder op de icoon te klikken om de hardware veilig te verwijderen.
Maar daar kan het toch niet aan liggen?
De stick werkt op een andere PC wel.

Laatst bewerkt:
Ga in Apparaatbeheer naar Schijf stations en kijk of het daar bij staat, doe het daar Uitschakelen.
Nieuw opstarten(zonder de Stick)
Probeer dan nog eens,en zo kan je die andere Fout er ook uithalen volgens Ikke

Ik heb het station (I) verwijderd en opnieuw opgestart zonder stick, nu heb ik geen I station meer en kan ik mijn stick helemaal niet meer vinden. Het lampje op de stick brand wel en als ik op hardware veilig verwijderen klik, kan ik de massaopslag veilig verwijderen. Het lampje op de stick gaat dan uit.
Het moet iets simpels zijn volgens mij, maar ik ben er nog steeds niet achter.
En daarom geef ik het niet op!!

Zet de Stick eens in de achterkant van de PC in een USB aansluiting

Heb ik gedaan, hetzelfde laken en pak.
Lampje op de Memstick brandt, and that's it.
Zelfs via "deze computer" is niets te vinden.

Ga naar apparaatbeheer, deïnstalleer alle USB items, deïnstalleer de controller(s) waar de dvd/cd devices aanhangen.

In het register alles deleten aan de rechterzijde van deze sleutel, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices.

Haal de cardreader en alle USB externe opslagdevices, eruit.

Reboot, nu gaat windows weer alle USB drivers installeren, laat hem dat automagisch doen, en zo ook de controller, reboot opnieuw, kijk of je weer de dvd/cd drives hebt, met de goede schijfletter.

Zo ja, sluit af, koppel weer de cardreader aan, en start, en kijk welke driveletters ze hebben, steek nu een USB drive erin, en kijk weer.

Voor @LangePier....automagisch?..dat wil ik ook wel...mijn posvak is nog leeg

Als ik de PC reboot, raak ik dan niets kwijt?
Ongeveer 5 weken geleden heb ik hem namelijkgerecoverd omdat ik dacht dat dat de oorzaak zou zijn, maar helaas.
Ze hebben trouwens altijd al de juiste drive-letters gehad, ben door mijn laatste actie alleen mijn I schijf kwijt.

Laatst bewerkt:
Nee, je raakt niets kwijt, de bedoeling is dat je er wat bij krijgt, toegang tot de drive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan