stationsaanduiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
241
Hoi,
Ik heb een nieuwe schijf in m'n PC. De oude (kapotte) hangt er als slave in. Op de nieuwe heb ik XP geinstalleerd maar nu is dat de E-schijf. De PC start nu op vanaf de E-schijf en ik heb de data van de C en D schijf kunnen redden. Ik zou de oude schijf kunnen verwijderen en XP opnieuw installeren zodat het dan iig weer op de C-schijf staat. Of zou ik ook de schijfaanduiding kunnen wijzigen?
Groet, Nora
 
Helaas,dat gaat niet.Je had eigenlijk eerst Windows op de nieuwe schijf moeten installeren zonder die oude schijf en daarna de oude schijf erbij hangen.
Succes.
 
Helaas,dat gaat niet.Je had eigenlijk eerst Windows op de nieuwe schijf moeten installeren zonder die oude schijf en daarna de oude schijf erbij hangen.
Succes.


Ik dacht dat er wel programmas voor waren om je schijf naam te veranderen.
maar dat weet ik dan ook niet zeker. gewoon ff googlen
 
@kuilman
Houd rekening met het volgende wanneer u toewijzingen van stationsletters wijzigt:
De stationsletter van het systeemvolume of het opstartvolume kan niet worden gewijzigd met de module Schijfbeheer.
Veel MS-DOS- en Microsoft Windows-programma's verwijzen naar specifieke stationsletters voor omgevingsvariabelen of andere variabelen. Als u die stationsletter wijzigt, werken deze programma's niet goed meer.
Bron: Microsoft

Je kunt de stationsletter v.d. syteempartitie/opstartvolume niet wijzigen,ook niet met een ander programma,gewone partities,die niet in gebruik zijn wel,maar dat kan gewoon vanuit Windows daar heb je geen andere software voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan