stationsletter springt steeds terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
85
Ik heb XP opnieuw geinstalleerd. Ik wil de driveletter van m'n dvd brander veranderen in W. Echter na het opnieuw opstarten wordt deze steeds weer teruggezet op L. Iemand een idee hoe dit kan ??

Jarod
 
Hoeveel stationsletters zijn er al toegewezen?
C tot en met K soms?
 
Dat klopt, daarna van M t/m Q i.v.m. met een cardreader. Daarna nog V voor de DVD lezer. Ik wilde daarna W gebruiken, in het verleden nooit een probleem geweest, maar na het opstarten wordt 'ie elke keer weer teruggezet op L.
 
Nee geen succes, de DVD schrijver is zelfs hierna niet meer te zien..........
 
Je kunt het ook zo proberen, haar de cardreader eraf, en eventuele usbsticks etc, ook, verwijder rechts wat hier HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices in het register staat, reboot, deel de schijven weer naar believen in schijfbeheer in, door diskmgmt.msc in uitvoeren in te toetsen, sluit af, plaats de cardreader en start op.
 
Vreemd,wel steeds nieuw opgestart?

Met die laaste hint in het register moet het werken,anders denk ik dat je ergens een verkeerde handeling hebt gedaan
 
Ik heb de handelingen nogmaals uitgevoerd, maar helaas geen succes. Sterker nog op L heb ik m'n externe harde schijf gezet, nu gaat de dvd writer over naar M. Vreemd allemaal, nooit problemen gehad en nu is het niet goed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik al eens een ander met zoiets help zet ik alle schijfleters ,behalve die waar besturing op staat,meestal C , naa Q enz.steeds tussen door opstarten.
Zo krijg je dus rumte na C, en dan kwestie alles de juiste Drive letter geven.
werkt perfect hoor.
Maar wel steeds nieuw opstarten.:D
 
Heb dit zojuist bij mijn eigen pc ook gedaan, via deze computer->beheren ,werkt perfect eerst alles 3 plaatsten opgeschoven en dan 3 partities ertussen geplaatst :)

heb nu:

Harde Schijven:
c:
d:
e:
f:

CD-Rom
g:
h:

Kaartlezers:
i:
j:
k:
l:
m:


Al aantal keer gereboot maar blijft allemaal netjes staan...
 
Ik heb de installatie van de dvd writer ongedaan gemaakt, opnieuw opgestart, dvd writer opnieuw geinstalleerd, stationsletter toegewezen, probleem opgelost !! Wie het weet mag het zeggen.......

Dank voor het meedenken.
 
Helaas.......afgelopen week gebeurde het weer:confused: . Het is opvallend dat de stationsletter terugspringt naar de eerstkomende vrije lage letter. Dus wanneer (L) vrij is sprint 'ie naar (L), als ik mijn externe harde schijf aanzet dan is (M) de eerst volgende vrije stationsletter, en sprint de DVD writer op (M) na het opstarten. Het gekke is dat het ook gebeurd bij een schone windows installatie, bij het terugzetten van een image en alleen bij de DVD writer. De DVD lezer blijft gewoon op de toegewezen letter staan. Ik begin steeds meer te geloven dat het een hardware probleem is.......

Heeft iemand nog suggesties ??
 
Jarod,

Ik geloof niet dat het een hardwareprobleem is. Ik heb sinds kort hetzelfde probleem op twee totaal verschillende systemen 1 splinternieuwe Athlon64 en een 3 jaar oude AthlonXP.

Misschien een bug in een van de laatste windows updates waardoor dit aan het licht komt zodra er wat bij de drives wordt gewijzigd?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan