Stationsletter wijzigen (drive E staat er niet bij)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytrus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Beste leden,

ik heb een Fruityloops bestand die een aantal bestanden vraagt op schijf E:, dit was vroeger de stationsletter van mijn externe HD waar mijn samples op stonden. Nu kunnen deze samples niet gevonden worden omdat mijn DVD drive nu als E: staat. Bij 'beheer' van deze computer staan alle letters en drive's er bij behalve E: (mijn DVD drive). Ik kan deze dus ook niet wijzigen.

Wat nu? Helpmij :thumb:

Probeer dit eens. ;)

Hoi sytrus,
Waarom verander je niet station letter van je CD-DVD Rom naar een andere letter
en dan je externe schijf naar (:E).
Succes..

@dorado: Wat dat met het probleem te maken heeft is mij niet direct duidelijk, maar misschien stelt het de TS in staat om de schijfletter wél te wijzigen.
@topic-starter: Schijfletters kun je wijzigen in Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Je kunt ook mappen (bijv. met die samples) koppelen aan schijfletters, via de knop Toevoegen, als de map op een NTFS partitie staat. Natuurlijk moet je dan eerst die E: schijfletter vrijgemaakt hebben, in jouw geval.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk moet je dan eerst die E: schijfletter vrijgemaakt hebben, in jouw geval.

@Mieral & Tijs: Dat is ook exact wat ik wil doen, alleen kan ik dit niet wijzigen omdat de CD-DVD Rom er niet tussen staat in schijfbeheer. De rest staat er allemaal tussen behalve precies degene die ik juist nodig heb staat er niet tussen, E:

Ik neem even aan dat die E: schijf niet zo'n virtuele DVD speler is, zoals Daemon Tools etc. beschikbaar stelt, dus een echte/fysieke DVD-speler?
Anders zul je de schijfletter mogelijk moeten wijzigen in het programma dat die virtuele DVD-speler beschikbaar stelt (zoals Daemon Tools).

Fysieke schijven en DVD-spelers moeten (minstens) staan genoemd in het onderste deelvenster van Schijfbeheer (Schijfbeheer maximaal groot maken).

Tijs.

@Mieral & Tijs: Dat is ook exact wat ik wil doen, alleen kan ik dit niet wijzigen omdat de CD-DVD Rom er niet tussen staat in schijfbeheer. De rest staat er allemaal tussen behalve precies degene die ik juist nodig heb staat er niet tussen, E:

Als ik dan mijn post volg: Probeer dit eens. ;), geef ik een link naar CD / DVD Magic

cd-dvd-magic.jpg

Dag allemaal,

excuus voor mijn late reactie. Ik had een website gevonden waarin iets stond over wijzigen in de regedit. Alle stappen gevolgd, opnieuw opgestart en alles is weer als vanouds :)
Dank voor de hulp!

Gr. Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan