Statisch geladen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noodle

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Ik heb een probleem met mijn laptop. Hij is namelijk steeds statisch geladen. Als ik over de cover ga met mijn handen dan voel ik de stroom. Als iemand mij aanraakt als ik mijn laptop op schoot heb, voelt die dat ook.
Ik ben achter dit probleem gekomen nadat ik al 3 batterijen in korte tijd er doorheen had gejaagd (ze gingen allemaal na enige tijd kapot). Ik heb toen een nieuwe adapter gekocht, omdat ik dacht dat daar misschien kortsluiting of iets dergelijks in zat waardoor er te veel stroom naar mijn laptop ging (weerstandje doorgebrand oid), maar dit heeft ook niet geholpen. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik wil graag mijn laptop ook gewoon op batterij kunnen gebruiken, want waarom heb ik anders een laptop :P Nieuwe batterijen kopen heeft dus geen zin, die gaan steeds kapot.

Groeten,

Noodle

Hallo

"mijn laptop" --> jammer geen vermelding merk/typenr/ouderdom.

Behalve het feit dat je zo misschien voor u nuttige antwoorden uitsluit , weet ik persoonlijk graag over wat we spreken.

Desondanks een poging :

Controleer , indien de betrokken netadaptor is voorzien van een aardaansluiting , of deze ook effektief is aangesloten op een korrekt geaard stopkontakt.

"Nieuwe batterijen kopen heeft dus geen zin, die gaan steeds kapot. " ---> lion batterijen hebben een beperkte levensduur.

Zonder speciaal op te zoeken , +/- 3 jaar.

Stel dat de betrokken batterij reeds 2 jaar in de winkel ligt ...

Het aantal op/ontlaadcycli is ook beperkt.

30 x per dag de laptop in het stopkontakt steken tellen voor 30 oplaadcyli ....

Peter

Bedankt voor de reactie :)
Het is een Compaq Presario CQ71-120ED, van pakweg 3 jaar oud. De laatste batterij die ik heb gekocht heeft het amper een week uitgehouden, die daarvoor 1 maand. Ik denk dus niet dat het aan de beperkte levensduur ligt :) Hij zit nu dus steeds in het stopcontact omdat ik niet zonder kan, dan houdt hij het misschien 5 min vol.
En ik heb het even geprobeerd, maar ook in een geaard stopcontact blijft hij statisch...

beste noodle

standaart advies

controleer of je acu goed is voor het typ elaptop dat je hebt
controlleer of je oplader goed is voor het type laptop dat je hebt

(volt van acu en lader staan er vaak op volt en ampere van laptop staat vaak onderop)

Ik neem aan dat als ik gewoon Compaq accu's voor mijn laptop koop dat het dan toch goed moet zijn? De eerste twee accu's waren namelijk wel gewoon van HP. De gene die ik nu heb is een compatible, waarvan het aantal volt overigens wel minder is dan aanbevolen staat op mijn laptop. Maar de klachten zijn al vóór deze accu begonnen (met de echte Compaq accu dus)...

Nee, ik zou bijna zeggen helaas niet. Anders was dat inderdaad een snelle oplossing geweest!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan