statisch geladen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
hallo allemaal,

ik heb net een nieuwe pc en nou valt me op dat wanneer ik even mijn kast aanraak ik bijna altijd een schok krijg, wanneer ik er dan ook iets van metaal tegen aan houd zie je vonkjes overvliegen. is dit normaal ik heb dit volgens mij nog nooit zo extreem gehad met mijn andere pc's

alvast bedankt,
cookie

Computer wel aangesloten op een wandcontactdoos met randaarde.

Of wel stopcontact met randaarde.:)

ja dat wel er zitten geloof ik wel een stuk of 3 verlengsnoeren tussen voordat hij echt bij de wcd komt maar toch allemaal ra. :p

Misschien ben je zelf wel statisch geladen. Het kan bijvoorbeeld aan de soort vloerbedekking liggen, waar je pc zich bevindt.

Dennis.

Laatst bewerkt:
ja dat zou iid ook kunnen zijn dat ik gewoon geladen ben maar dan toch als ik er een metalen voorwerk bij houd, zie je vonken overspringen dat lijkt me ook niet echt normaal (mijn pc staat op zeil)

Geplaatst door c0okie
(mijn pc staat op zeil)
En als je die even weghaalt?
(ik bedoel eigenlijk: En als je pc op een plek neerzet anders dan op die zeil?)

Dennis.

Laatst bewerkt:
Dennis.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om de vloerbedekking weg te halen.
Wat je zou kunnen proberen is om je computer eens op een handdoek te zetten of een stuk karton.:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
Dennis.
Ik denk niet dat het de boeling is om de vloerbedekking weg te halen.
Wat je zou kunnen proberen is om je computer eens op een handdoek te zetten of een stuk karton.:)
Sorry beste puppie. Heb mijn bericht zojuist al aangepast.

Dennis.

Ik vond het wel een goeie trouwens :D

Dit klinkt mij niet meer als iets wat met statische lading te maken heeft maar eerder dat er in de kast iets niet goed zit wat tegen de kast zet en de kast onderstroom zet.
Als het een nieuwe PC is, zal ik er als ik jou was mee terug gaan naar de winkel, want dit zou niet mogen.

Olav

Olav,
Als de pc dan goed geaard zou zijn dan zou de aardlek eruit moeten gaan.

@olav

oke bedank, ik ga maandag toch even voor de zekerheid naar de zaak ik waar ik het gekocht ik ken de verkoper persoonlijk dus hij zal er geen probleem van maken.

bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan